Românii manifestă tot mai mult interes pentru a deveni antreprenori, pentru a renunţa la job şi a-şi construi viitorul pe cont propriu, se arată într-un comunicat al Franchwise, remis redacţiei. Cu o mentalitate antreprenorială tot mai prezentă în România, tot mai mulţi tineri caută să-şi pună în aplicare viziunile şi să acţioneze independent, în diverse domenii şi sectoare de piaţă, potrivit Franchwise, cea mai mare firmă de consultanţă în domeniul francizelor din România, conform sursei.
Astfel, pentru a le fi mai uşor să intre în antreprenoriat şi pentru a merge pe o reţetă deja testată, mulţi români încep o afacere în regim de franciză. Franciza este un astfel de model de afacere în care un întreprinzător independent (francizatul) achiziţionează dreptul de a utiliza marca, produsele şi procesele unei companii-mamă (francizorul), beneficiind de suportul şi experienţa acestuia din urmă, potrivit companiei.
În ultimii ani, afacerile de tip franciză au devenit din ce în ce mai populare în rândul celor ce îşi doresc să înceapă un business. Dacă în urmă cu câţiva ani, se francizau intens francizele din HoReCa, în ultimii ani tot mai mult interes din partea antreprenorilor este manisfestat pentru francize din alte domenii, implicit din servicii şi retail, informează sursa.
Iată în continuare 8 idei de afaceri cu care mulţi români intră în antreprenoriat, aşa cum se arată în comunicat.
Cele mai bune idei de afaceri în 2024
• Sisteme fotovoltaice
Domeniul panourilor solare a cunoscut o creştere semnificativă pe piaţa din România în ultimii ani. Tot mai mulţi români apelează la această sursă regenerabilă de energie pentru a economisi, dar şi pentru că pot primi sprijin financiar din partea statului.
Un exemplu de franciză din acest domeniu în care oricine poate investi este franciza Solar Fix, o companie 100% românească, care oferă servicii complete de instalare a sistemelor fotovoltaice. Aportul personal al francizatului în acest tip de business porneşte de la 20.000 de euro, iar pentru restul de investiţie compania oferă posibilitatea de finanţare.
• Şcoală de IT pentru copii
Serviciile de programare IT au devenit din ce în ce mai importante în ultimii ani, iar România a devenit un hub pentru industria IT din Europa. Părinţii investesc tot mai mult în dezvoltarea abilităţilor copiilor lor încă de mici, iar domeniul IT este printre cele mai căutate pentru o viitoare carieră.
Un exemplu de franciză în acest domeniu în care oricine poate investi este franciza Logiscool, o reţea internaţională de şcoli care oferă cursuri de programare interactivă pentru elevi şi adolescenţi cu vârste cuprinse între 7 şi 17 ani. Viitorii parteneri Logiscool trebuie să deţină un capital propriu de investiţie cuprins între 30.000 de euro şi 50.000 de euro.
• Cursuri de limbi străine prin joacă
Există o deschidere tot mai mare a copiilor spre a învăţa limbi străine de la o vârstă cât mai mică, iar părinţii îşi doresc ca aceştia să-şi dezvolte cunoştinţele de limbi străine cât mai timpuriu. Joaca este o activitate prin care cei mici învaţă mult mai eficient şi prin care efortul pus asupra lor se reduce.
Un exemplu de franciză din acest domeniu în care se poate investi este franciza Lingotot, un centru multilingvistic care a dezvoltat o metodă unică, neconvenţională de predare prin joc. Peste 15.000 de copii urmează săptămânal cursurile Lingotot predate în 8 limbi străine adaptate pe grupe de vârstă. Cei interesaţi de investiţie trebuie să dispună de un capital de minimum 100.000 de euro pentru exclusivitate în România şi deschiderea primului centru educaţional.
• Franciză de papetărie
Sectorul de papetărie şi birotică a cunoscut mereu avantaje datorită diversităţii de produse disponibile, dar şi datorită cererii ridicate atât din domeniul consumatorilor direcţi, cât şi din cel al companiilor.
O franciză care se remarcă în acest domeniu este franciza Folder, de origine spaniolă, care prezintă un număr ridicat de produse disponibile de până la 4.500. Investiţia iniţială pentru primii francizaţi se situează între 100.000 de euro şi 150.000 de euro, incluzând stocul iniţial de marfă. Această oportunitate reprezintă un pas semnificativ către construirea propriei afaceri sub umbrela brandului Folder.
• Idee de afacere în vogă: franciză de fotografiere a ochiului
Oamenii tind spre a admira ceea ce se află în jur, de a se bucura de artă şi de puterea estetică a unor lucrări, neştiind de fapt că arta este în ei, nu doar în jurul lor. Fotografiile şi tablourile sunt principalele surse prin care se captează valoarea estetică.
Pe acelaşi principiu al artei se remarcă şi franciza Iris Galerie care aduce un concept unic de capturare a irisului uman şi de transformare a acestuia într-o operă de artă. Acest tipar unic de business poate aduce câştiguri însemnate, oferind o selecţie foarte variată de printuri şi finisaje, cu preţuri cuprinse între 49 de euro şi peste 4.000 de euro pentru formatele Prestige.
• Franciză cu produse de curăţenie şi menaj
Produsele de curăţenie şi îngrijire a locuinţei au ocupat mereu un loc important în peisajul vieţii de zi cu zi. Dispunerea de o gamă variată de produse din care se poate alege este esenţială, mai ales după restricţiile sanitare din anul pandemic. De atunci, oamenii au învăţat să pună mai mult accent pe curăţenie.
Cu o astfel de varietate de produse de cleaning vine franciza POK care deţine peste 3.500 de produse în portofoliu. Capitalul de investiţie necesar de care ar trebui să dispună un viitor francizat este între 30.000 de euro şi 40.000 de euro.
• Club de business - o afacere cu investiţie de doar câteva mii de euro
O investiţie într-un club de business, cum este Bizz.club, este o investiţie inspiraţională, cu schimbări pozitive în România. Bazat pe sprijin reciproc, educaţie antreprenorială şi networking, Bizz.club este cea mai extinsă reţea de business networking din România dedicată antreprenorilor, managerilor şi liber-profesioniştilor care au ca scop creşterea personală şi a afacerilor lor.
Investiţia în franciză este între 5.970 euro şi 9.970 euro, în funcţie de mărimea oraşului, fiind o afacere potrivită pentru oraşe medii, cum ar fi Oradea, Craiova, Piteşti, Brăila, Satu Mare, Tg. Jiu, Piatra Neamţ, Bistriţa sau Târgu Mureş.
În prezent, Bizz.club are 17 cluburi în România şi alte ţări, aproximativ 550 de membri, 50 de mentori şi a organizat peste 11.000 de întâlniri, peste 270 de evenimente de business organizate, 7 ediţii de Bizz.camp şi 8 ediţii de gala naţională Bizz.club.
• Graphein
Graphein este astăzi printre primele locuri în România la furnizarea de servicii rapide şi precise de asistenţă topografică în şantier, scanare 3D şi asistenţă tehnică pentru cadastru şi intabulare.
Viitorul partener Graphein are nevoie de un capital de investiţie între 10.000 euro şi 50.000 euro în funcţie de rolul dorit - licenţiat pe comercial: este implicat în vânzare, business development în construcţii sau domenii conexe construcţiilor (project management); licenţiat pe tehnic: va face implementarea proiectelor, a acumulat experienţă în domeniul topografiei, lucrează autonom pe proiecte sau este o companie mică de topografie şi doreşte să treacă la următorul nivel.
Domeniul afacerilor de tip franciză în 2024 este promiţător, variat şi plin de oportunităţi. De la domeniile clasice precum mâncare sau coffee shop, până la domeniul serviciilor educaţionale şi de papetărie, există o gamă largă de posibilităţi spre investiţie. Printr-o analiză a obiectivelor de afaceri şi a posibilităţilor de pe piaţă, investiţia într-o franciză în 2024 ar putea fi primul pas spre un business de succes pe viitor.