Franchwise, cea mai mare companie specializată în consultanţă în domeniul francizelor din România, anunţă încheierea unui parteneriat cu firma Eatvisory în scopul dezvoltării pieţei de francize din Transilvania, pe zona de Food&Beverage (F&B), se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei. În urma acestui parteneriat, Franchwise estimează un număr total de 20 clienţi noi pe piaţa din Transilvania în următorul an.
Paul Voicu, Managing Partner Franchwise, a declarat: "Din acest an, aria de acoperire a serviciilor Franchwise se extinde şi în Transilvania. Dezvoltarea operaţiunilor noastre pe piaţa din Transilvania vine într-un context în care interesul antreprenorilor pentru a-şi franciza afacerea este foarte ridicat. De asemenea, Clujul reprezintă un model pentru antreprenorii români care vor să-şi francizeze şi să-şi internaţionalizeze afacerile datorită succesului înregistrat de companii ca SaladBox şi Noodle Pack".
Noul partener al Franchwise în sectorul Food&Beverage, Eatvisory, a ajutat până în prezent peste 180 de afaceri din industria HoReCa să-şi dezvolte tipuri variate de servicii, de la management de locaţie, management financiar, Menu Engineering, până la crearea de concepte noi, promovarea acestora prin servicii de marketing şi deschiderea de locaţii noi.
"Credem în potenţialul de dezvoltarea business-urilor din industria HoReCa autohtonă. Cele care au reuşit şi au trecut peste pandemie se pot gândi deja la următorul pas - dezvoltarea în sistem de franciză. Principiul e unul simplu - dezvoltă-te sau dispari de pe piaţă. În următoarea perioadă vor apărea concepte internaţionale care vor ataca piaţa locală de F&B. În acest nou context îi putem ajuta pe antreprenorii locali să-şi standardizeze şi să-şi pregătească business-ul în vederea extinderii a nivel naţional şi chiar internaţional. Viziunea noastră este tocmai în această direcţie - să contribuim la dezvoltarea sănătoasă a industriei HoReCa, iar scopul nostru este să profesionalizăm industria F&B (Food & Beverage) şi să ajutăm la creşterea gradului de transparenţă a acesteia, oferind servicii de stimulare a profitabilităţii business-urilor", a declarat Ruben Filimon, CEO Eatvisory.
HoReCa şi Food & Beverages, domenii cu interes vizibil pentru extindere prin francizare
Potrivit sursei citate, colaborarea cu Eatvisory soseşte în contextul în care ecosistemul antreprenorial şi sectoarele Food&Beverage (F&B) sunt în prezent, potrivit Franchwise, printre cele mai mature şi efervescente din ţară, în ciuda scăderii lor cu peste 30% la nivel naţional pe fondul pandemiei. Impulsionaţi de dorinţa de a reconstrui şi de a-şi duce business-urile la următorul nivel, dar şi datorită noilor surse de finanţare disponibile pentru investiţii, antreprenorii s-au regrupat şi adaptat rapid, făcând să renască interesul şi încrederea investitorilor în francize, în paralel cu creşterea economiei.
"În contextul pandemiei, antreprenorii din Transilvania şi alte regiuni active din România au avut mai mult timp să se uite la businessurile proprii, să se uite la oportunităţile de dezvoltare naţională şi regională. De exemplu, prin sistemul de francize, noi le oferim antreprenorilor din Cluj acces la piaţa din Bucureşti, iar celor din Capitală le facilităm parteneriate pe piaţa clujeană ", a declarat Paul Voicu, Managing Partner al Franchwise.
Specialiştii Franchwise văd un apetit în creştere din partea antreprenorilor români pentru francizarea afacerilor proprii, estimând că mai multe modele noi de franciză vor fi lansate pe piaţa românească în al doilea semestru din 2021.
Potrivit Franchwise, principalele nevoi ale antreprenorilor care doresc să-şi francizeze un business sunt nevoia de dezvoltare a afacerii, de a crea parteneriate şi nevoia de a primi consultanţă specializată. În domeniul HoReCa, sunt tot mai solicitate şi în creştere modelele de business adaptate contextului pandemic, precum to go şi delivery, unde produsul este vedetă, în timp ce modelele bazate pe experienţa din locaţie (spre exemplu, pasta-bar şi wine & pasta) au avut de suferit.
Pol de business: afaceri lansate şi dezvoltate prin francize în Transilvania
Conform comunicatului, Clujul este unul dintre cei mai importanţi poli de business de pe plan local, cu potential de extindere, fiind judeţul din care au pornit mai multe afaceri antreprenoriale care s-au dezvoltat prin francizare. Salad Box, afacere lansată de un grup de antreprenori clujeni, a ajuns (anterior crizei Covid-19) la circa 40 de unităţi, dintre care 75% deţinute de francizaţi, acesta fiind de altfel unul dintre puţinele branduri româneşti care au reuşit să se extindă în sistem de franciză chiar şi în străinătate.
Reţeaua de restaurante Noodle Pack, un alt jucător major fondat de doi antreprenori clujeni, are în prezent o reţea de 22 locaţii la nivel naţional. Reţeaua DAbo Doner, franciză lansată în Sibiu, a deschis recent un restaurant în Londra (Anglia), al treilea operat de reţea în afara ţării, dintre care două unităţi sunt localizate în Ungaria. Lanţul de cafenele Meron este, de asemenea, o afacere lansată în vestul ţării şi care s-a extins prin francize din Cluj-Napoca, ajungând la o reţea de 17 unităţi la nivel naţional în 2021.