Producătorul de vinuri "Domeniile Săhăteni" a obţinut medalia de aur pentru vinul "Aurelia Vişinescu Red Artisan" 2007, la ediţia de anul acesta a concursului internaţional "Concours Mondial de Bruxelles".
"Artisan" este linia dedicată soiurilor româ-neşti specifice zonei Dealu Mare şi face parte din colecţia proaspăt lansată sub brandul "Aurelia Vişinescu", ce poartă amprenta şi personalitatea acesteia. Licoarea este un cupaj de trei soiuri - "Fetească Neagră", "Cabernet Sauvignon" şi "Merlot" - maturate în baric 24 de luni şi este disponibilă în reţeaua HoReCa, magazine specializate, magazine online şi la Crama "Domeniile Săhăteni".
Aurelia Vişinescu are în palmares şi Marea Medalie de aur, obţinută în cadrul aceluiaşi concurs, în anul 2002, cu "Pinot Noir 1999".
Crama de la Săhăteni - o afacere de familie - aşa cum au descris-o reprezentanţii acesteia, a fost construită cu bani din fonduri Sapard. "În 2006, am început să dezvolt, împreună cu vărul meu, un proiect din fonduri europene în valoare de 1,2 milioane euro, 50% din aceşti bani fiind nerambursabili. Desigur, investiţia a fost mai mare - peste 1,5 milioane de euro. Acum avem 70 de hectare de vie, din care 36 de hectare au fost replantate, în totalitate din surse europene şi urmează să intre pe rod în acest an. Vom replanta şi restul viei, în principiu cu aceleaşi tipuri de soiuri", ne-a povestit, recent, în cadrul unui interviu, Aurelia Vişinescu, managerul societăţii şi tehnologul vinurilor de la "Săhăteni".
Soiurile de struguri roşii plantate de companie sunt "Fetească Neagră", "Merlot", "Cabernet Sauvig-non" "Pinot Noir" şi "Shiraz" - un soi mai puţin cultivat în ţara noas-tră. Ca soiuri albe de struguri, în viile de la "Săhăteni" regăsim "Fetească Albă", "Fetească Regală", "Tămâioasă Româ-nească", "Sauvignon Blanc", "Chardonais" şi "Pinot Gris".
În Crama "Săhăteni" sunt produse atât vinuri albe, cât şi vinuri roşii şi rose, de la seci până la dulci. Societatea a creat trei branduri - "Domeniile Săhăteni" - destinat în special retailului, "Aurelia Vişinescu" şi "Divin". "Aurelia Vişinescu" are trei linii - "Nomad", "Artizan" şi "Anima", ultimele două fiind des-tinate exclusiv pentru HoReCa. Aurelia Vişinescu ne-a spus: "Nu ne vom limita la acestea. Am vrut să creăm un brand umbrelă, sub care să putem produce mai multe tipuri de vin. < Aurelia Vişinescu > este brandul pe care vrem să-l promovăm cel mai mult, pe lângă < Domeniile Săhăteni >, care va fi promovat pe piaţa internă". Gama "Divin" are vinurile "Divin şi "Divin Reserva", ultima linie fiind pentru "HoReCa".
Din totalul vânzărilor de circa 250.000 de sticle, compania a exportat, anul trecut, aproximativ 45%, ţările de export fiind Thailanda, Coreea, China, Japonia, Canada, Lituania, Polonia, Belgia, Germania. Capacitatea de producţie este de un milion de sticle. Ţinta pe care societatea şi-a propus-o, în următorii trei ani, este să comercializeze anual 500.000 de sticle, după cum ne-a declarat Aurelia Vişinescu. Vinurile produse în crama de la Săhăteni costă între 12,5 şi 150 de lei.