Există şi domenii în care suntem în fruntea clasamentelor europene, fără să ne fie ruşine pentru acest lucru. Învăţarea limbilor străine în şcoală este la mare preţ în ţara noastră.
Majoritatea elevilor din ciclul primar şi secundar din Uniunea Europeană studiau în 2020 cel puţin o limbă străină, proporţia fiind de 96,1% în rândul elevilor din ciclul primar, 98,4% în rândul elevilor din ciclul gimnazial şi 90,3% în rândul elevilor de liceu, arată datele publicate vineri de Eurostat. În Luxemburg şi Franţa, toţi elevii de la liceele generale studiază două sau mai multe limbi străine. Pe locurile următoare se situează România, Finlanda şi Cehia, unde 99% din elevii de la liceele generale studiază două sau mai multe limbi străine.
Însă, când vine vorba de liceele vocaţionale, România este în frunte fiind singurul stat membru UE unde aproape toţi elevii (97%) studiau în 2020 două sau mai multe limbi străine. Pe locurile următoare se situează Finlanda (89%), Luxemburg şi Polonia (ambele cu 77%). În 2020, engleza era limba străină cea mai frecvent studiată de elevii de liceu din UE, procentul fiind de 96% în cazul liceelor generale şi de 79% în cazul liceelor vocaţionale. Pe locurile următoare la liceele generale se situează limba spaniolă (27%), franceza (22%), germana (21%) şi italiana (3%). Eurostat precizează că limba rusă este cea mai răspândită limbă non-UE studiată în blocul comunitar (3% la nivel general), acest lucru fiind valabil în special în Estonia (67%), Letonia (57%), Lituania (30%) şi Bulgaria (24%). În liceele v2ocaţionale, limba germană este a doua după limbă engleză cu 18%, urmată de franceză (17%), spaniolă (7%) şi rusă (2%).
Din nefericire, interesul pentru învăţarea limbilor străine în ţara noastră este în strânsă legătură cu intenţia de a migra.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.09.2022, 13:28)
Este normal, emigrantii trebuie pregatiti pe banii cetatenilor romani pentru ca apoi sa plece in occident la munca gata pregatiti. Statul Roman este genial ca intotdeauna. Ne mai si laudam.