Pe piaţa elveţiană SIX Swiss Exchange a avut loc vineri prima ofertă publică iniţială (IPO) din 2024, anunţă mondovisione.com, menţionând că acţiunile companiei de îngrijire a pielii Galderma Group AG au început să se tranzacţioneze sub simbolul "GALD".
Preţul de deschidere a fost de 61 de franci pe acţiune, ceea ce a dat companiei o capitalizare de piaţă de aproximativ 14,5 miliarde de franci. Preţul IPO a fost de 53 de franci, conform Bloomberg.
Oferta Galderma a fost bine primită de investitori, care au apreciat atât creşterea vânzărilor, cât şi a profiturilor companiei, după cum a declarat directorul executiv al acesteia, Flemming Ornskov.
Compania a strâns aproape 2,3 miliarde de franci din vânzarea acţiunilor. Galderma a atras aproximativ 2 miliarde de franci dacă nu se ia în calcul opţiunea de supraalocare. Acest plasament IPO este cel mai mare din Elveţia, după anul 2017, conform mondovisione.com.
Galderma intenţionează să folosească încasările din vânzarea acţiunilor în primul rând pentru a-şi consolida bilanţul prin rambursarea şi refinanţarea datoriilor. Galderma va fi inclusă în indicele Swiss Performance (SPI) şi sub-indicile acestuia în a doua zi de tranzacţionare, adică astăzi.
Flemming Ornskov spune: "În calitate de cel mai nou membru al SIX Swiss Exchange, sunt mândru că IPO-ul Galderma a fost un succes. Galderma şi-a dezvoltat continuu poziţia de lider pe piaţă. Pe măsură ce începem tranzacţionarea acţiunilor, vreau să mulţumesc fiecărei persoane din afacerea noastră pentru angajamentul de neclintit de-a lungul anilor, fără de care Galderma nu ar fi obţinut succesul pe care îl avem în prezent. Avem un viitor grozav în faţa noastră, ca o companie listată la bursă".
La rândul său, Jos Dijsselhof, directorul executiv al SIX, afirmă: "Suntem încântaţi să îi urăm bun venit companiei Galderma în familia SIX. Cu această nouă adăugare, ne consolidăm şi mai mult poziţia în Europa (...) Aştept cu nerăbdare să colaborăm cu Galderma în viitoarele eforturi pe piaţa de capital".
Galderma a fost creată în 1981 ca o societate mixtă între L'Oreal SA din Franţa şi Nestle SA din Elveţia. Compania este cunoscută pentru produsele de îngrijire a pielii, în special pentru gama populară Cetaphil, precum şi pentru Alastin. Cea mai mare parte a veniturilor sale provine din aşa-numitele injectabile - un segment în creştere rapidă care cuprinde tratamente precum Botox şi fillere, femeile din ce în ce mai tinere apelând la aceste soluţii "anti-îmbătrânire".