Statul român trebuie să se implice direct şi rapid în dezvoltarea gazoductului Nabucco. "Transgaz", societatea naţională de transport a gazelor naturale, care este acţionar în compania de proiect a Nabucco, are nevoie de garanţia statului pentru contractarea împrumuturilor de care are nevoie pentru finanţarea construcţiei. Vlad Pavlovschi, director în cadrul "Transgaz", a declarat, ieri, în cadrul unei mese rotunde pe tema Nabucco: "Compania nu poate susţine investiţia numai din surse proprii. Iar împrumuturile pe care o să trebuiască să le contractăm vor avea nevoie de garanţia statului. Toate aceste lucruri vor trebui rezolvate rapid pentru că este nevoie acceptul Comisiei Europene, ca garanţiile să nu fie considerate ajutor de stat sau să nu intrăm cumva în conflict cu legislaţia europeană. Noi am informat Ministerul Economiei şi Finanţelor că trebuie clarificate aceste aspecte, iar acum se caută soluţia potrivită".
Domnul Pavlovschi a mai spus că o mare problemă este asigurarea terenurilor pentru construirea conductei. Autorităţile trebuie să negocieze cu proprietarii de pe traseul românesc al Nabucco dreptul de acces şi taxa care trebuie plătită. În cazul în care proprietarii nu acceptă această soluţie, statul trebuie să ia măsurile necesare pentru exproprieri. "Toate ţările de tranzit au această problemă. La noi exproprierile durează foarte mult şi este o soluţie de evitat. Totuşi trebuie luate în considerare astfel încât termenele de execuţie să nu fie întârziate".
Traseul final al Nabucco pe teritoriul ţării noastre va fi decis în perioada următoare, când vor fi derulate lucrările de proiectare cu inginerii specializaţi. Costul final al întregului proiect (7,9 miliarde de euro pentru un traseu de 3.300 km) a luat în calcul şi sumele necesare pentru exproprieri şi taxe pentru dreptul de folosinţă, susţine directorul "Transgaz". Cei şase acţionari ai Nabucco vor plăti, în cote egale, sumele necesare construirii gazoductului, indiferent de lungimea traseului şi ţările participante.