Gebruder Weiss România mizează, în următoarea perioadă, pe atragerea a tot mai multor clienţi pentru serviciul Home Delivery nişat pe livrarea la domiciliu a comenzilor tip cargo (greutate individuală de minim 25 kg), lansat în urmă cu circa 5 ani, conform unui comunicat remis redacţiei. Astfel, focusul companiei este direcţionat în principal către companii din industria bunurilor albe (en. white goods) - electrocasnice -, dar şi din cea de bricolaj (DIY).
Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte perspectiva Gebruder Weiss România pentru serviciul de livrare la domiciliu, este vizată creşterea portofoliului de clienţi în mod sustenabil, fiind targetate companii pentru care contează în principal calitatea serviciului oferit. De asemenea, compania are în plan calibrarea resurselor astfel încât să poată oferi un serviciu adaptat la cerinţele clienţilor.
În acest moment, serviciul Home Delivery este accesat, mai ales de către clienţii din industria de mobilier, deoarece, prin natura volumului şi a greutăţii bunurilor, acestea nu se pretează a fi livrate prin servicii de curierat.
Prin Home Delivery, compania gestionează livrări la nivelul întregii ţări şi are avantajul de a acoperi principalele nevoi şi provocări pe care le ridică transportul de bunuri voluminoase pentru destinatarul final, cum ar fi nevoia ca livrarea să se facă în interiorul locuinţei şi să fie flexibilă.
"Home Delivery a fost, chiar de la lansare, în 2018, un serviciu foarte bine primit în piaţă, atât de clienţi, cât şi de destinatarii finali. Aceştia apreciază faptul că beneficiază de livrare la locul de utilizare/ domiciliu cu doi livratori, livrări expres (24/48h) şi în zilele de sâmbătă. În plus, în cadrul serviciului Home Delivery asigurăm, la cerere, şi montaj, instalare, precum şi gestionarea retururilor", a declarat Viorel Leca, Director General al Gebruder Weiss România.
În ceea ce priveşte performanţa serviciului de livrare la domiciliu, reprezentantul companiei a subliniat că, în 2022, a fost atins un volum de 128.000 de transporturi, în timp ce tonajul mărfurilor expediate prin serviciul Home Delivery s-a situat la peste 34.000 de tone (2021: 147.500 de transporturi cu o greutate totală de 33.500 de tone). Livrările au fost efectuate pe întreg teritoriul ţării, prin intermediul reţelei de hub-uri logistice poziţionate în mod strategic din punct de vedere geografic, şi gestionate de o echipă formată din peste 70 de angajaţi şi o flotă dedicată de aproximativ 40 de camioane, subliniază sursa citată.
Potrivit lui Viorel Leca, 2022 a fost caracterizat de o uşoară încetinire a livrărilor pe segmentul Home Delivery, aceasta fiind determinată mai ales de o reaşezare a comerţului online. Astfel, 2020 şi 2021, ani marcaţi de pandemia de Coronavirus, au înregistrat o creştere puternică a segmentului de comerţ online, pentru ca în 2022 să se observe o reaşezare a pieţei şi o creştere a atenţiei clienţilor în ceea ce priveşte achiziţiile online.
"Pe termen mediu şi lung, ne concentrăm pe consolidarea portofoliului de clienţi, diversificarea industriilor din care aceştia provin şi analizăm oportunităţile privind utilizarea de vehicule electrice pentru livrările la domiciliu", a încheiat Viorel Leca în comunicat.