Gebruder Weiss România a realizat, în cei 5 ani de la lansarea serviciului Home Delivery, 650.000 de transporturi, marcând creşteri constante de la an la an. În plus, anul 2023 a reprezentat startul unui proiect cu impact social şi de mediu semnificativ, respectiv livrarea cu vehicule electrice pentru un client important din portofoliu, conform unui comunicat de presă al companiei.
Serviciul Home Delivery a fost lansat pe piaţa din România în 2018 ca răspuns la nevoia existentă de a livra bunuri voluminoase la domiciliul consumatorului final (greutate individuală a coletelor de minim 25 kg). Încă de la lansare, a atras clienţi din industria de bricolaj (DIY) şi mobilier, dar şi din cea a bunurilor albe (en. white goods) - electrocasnice, servind în prezent un portofoliu diversificat de clienţi.
Reţeaua companiei de hub-uri logistice dispuse strategic la nivelul întregii ţări asigură avantajul de a oferi un serviciu eficient de livrare la domiciliu în orice zonă a ţării. Mai mult de atât, livrarea la locul de utilizare/ domiciliu cu doi livratori, livrările expres (24/48h) şi în zilele de sâmbătă, plus gestionarea retururilor s-au dovedit a avea un impact benefic în dezvoltarea Home Delivery.
Creştere cu peste 4% a volumelor livrate direct la domiciliu şi în 2023
În ceea ce priveşte performanţa serviciului Home Delivery în ultimul an, datele companiei arată că în 2023 au fost efectuate aproape 130.000 de transporturi, în creştere uşoară faţă de 2022 (+1,14%). În acelaşi timp însă, tonajul total al mărfurilor transportate a crescut cu peste 4%, la cca. 36.000 de tone, cea mai mare parte a volumelor provenind din industria de mobilier / Home&Deco.
2023 s-a remarcat ca fiind un an al consolidării serviciului de livrare la domiciliu, iar acesta a urmat trendul impus de sectoarele pe care le deserveşte, consolidând volume comparabile celor din anul anterior. Însă, 2023 a însemnat o creştere a vizibilităţii în rândul clienţilor şi atragerea de noi parteneri.
Zonele metropolitane ale celor mai mari oraşe din ţară au dovedit şi anul trecut că au un apetit crescut pentru tipul de serviciu Home Delivery, iar cca. 70% din volumul total de mărfuri transportate a fost distribuit în zona central-vestică a ţării.
Un alt aspect semnificativ al evoluţiei Home Delivery a fost introducerea a 7 camioane electrice în fluxul de livrări începând cu finalul anului 2023. Acestea se află în mişcare pentru clientul nostru în zonele metropolitane din Cluj, Sibiu, Braşov, Craiova, Constanţa şi Iaşi, cumulând un număr total de peste 2.000 de livrări efectuate în ultimele trei luni ale anului 2023. Acest pas strategic nu doar contribuie activ la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, dar aduce şi beneficii adiţionale, cum ar fi reducerea poluării fonice.
"Desigur, suntem încă în perioada de acomodare şi învăţare, însă feedback-ul primit atât din partea livratorilor care folosesc aceste maşini şi sunt încântaţi să fie în contact direct cu tehnologia de ultimă generaţie, cât şi din partea destinatarilor, care apreciază grija noastră faţă de mediu, ne motivează să continuăm şi să dezvoltăm acest proiect şi în 2024", a declarat Viorel Leca, Director General al Gebruder Weiss România.
Planuri ambiţioase de viitor pentru serviciul Home Delivery
Conform declaraţiilor sale, Gebruder Weiss România îşi propune ca până la final de 2024 să crească numărul de vehicule electrice operate pentru clientul cu care a demarat deja acest proiect.
Perspectivele Gebruder Weiss România pentru acest an gravitează şi în jurul obiectivului de a optimiza eficienţa operaţională prin implementarea notificărilor automate pentru clienţi şi automatizarea supravegherii procesului de ambalare.
"Contextul economic şi politic la nivel naţional şi internaţional şi puterea de cumpărare în declin, ar putea influenţa performanţele serviciului de livrare la domiciliu în 2024. Cu toate acestea, ne-am propus să compensăm acest aspect prin extinderea portofoliului de clienţi, concentrându-ne pe consolidarea relaţiilor cu partenerii existenţi şi atragerea unor noi parteneriate pe acest segment de servicii" a concluzionat Viorel Leca.