Un nou proces penal ce arată că General Motors (GM) ar trebui să compenseze milioane de propietari de maşini şi camioane pentru valoarea pierdută în cazul revânzării, valoarea totală putând depăşi 10 miliarde de dolari, datorită unei serii de recehemări şi unor întârzieri semnificative în a rechema maşinile ce aveau întrerupătorul de contact defect, transmite Reuters.
Brand-ul companiei a avut de suferit de pe urma acestor probleme.
Potrivit unei plângeri înregistrate ieri la curtea federală din Riverside, California, GM a provocat daune clienţilor prin ascunderea defectelor cunoscute şi punând preţ mai mult pe tăierea costurilor decât pe siguranţă, aceasta fiind cauza pentru aproximativ 40 de rechemări ce reprezintă mai mult de 20 de milioane de vehicule doar în acest an.
Raportul arată că această situaţie a fost cauza pentru care mai multe modele noi au pierdut aproape 500-2600 de dolari din valoarea revânzării.
Firma de avocatură Hagens Berman Sobol Shapiro, care a înregistrat procesul penal, a afirmat că acest caz ar putea valora mai mult de 10 miliarde de dolari, şi este primul de acest gen care forţează GM să plătească daune pentru 15 milioane de proprietari de maşini şi camioane şi nu numai celor cărora le-au fost rechemate maşinile.