Constructorul auto american "General Motors" (GM), cel mai mare din lume, vrea să-şi extindă activităţile din China, printr-o investiţie de 3 miliarde de dolari, pe care să o realizeze împreună cu partenerii săi din această ţară. GM urmăreşte să-şi dubleze capacitatea de producţie, la 1,3 milioane de unităţi, şi să introducă 20 de modele noi pînă în 2007. Suma necesară investiţiilor va proveni, în totalitate, din beneficiile obţinute pe teritoriul Chinei. În acest an, China va deveni a doua piaţă ca importanţă pentru GM, după SUA, depăşind astfel Germania.
Piaţa auto din China a crescut puternic în ultimii doi ani, astfel că, în perioada 2002-2003, aceasta a înregistrat o expansiune de 60-80%, la 2,1 milioane de autovehicule. Pînă în luna aprilie din acest an, piaţa auto chineză a crescut cu 45% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Rata de creştere a încetinit, însă, în luna mai, din cauza restricţiilor de creditare.