Constructorul auto american "General Motors" Co. (GM) şi-a vândut participaţia de 7% pe care o deţinea la compania franceză PSA "Peugeot Citroen", ceea ce pune din nou presiune pe aceasta din urmă să realizeze o investiţie cu partenerul său chinez "Dongfeng Motors".
GM a investit 402 milioane de dolari anul trecut în "Peugeot", ca parte a unei alianţe care ar fi trebuit să genereze economii pentru cei doi constructori auto, prin achiziţii şi dezvoltarea de produse în comun. Dar "Peugeot" a informat, săptămâna trecută, că economiile vor fi cu 40% mai mici decât arătau aşteptările.
GM a vândut pachetul de 24,8 milioane de acţiuni pe care l-a deţinut la "Peugeot" pe aproape 343 milioane de dolari, astfel că grupul din SUA a pierdut aproape 59 de milioane de dolari în această afacere. Plasamentul s-a adresat investitorilor instituţionali şi a fost intermediat de banca americană "Goldman Sachs Group" Inc.
Efectele sub aşteptări ale alianţei cu GM şi pierderile au determinat "Peugeot" să încerce o cooperare mai strânsă cu partenerul chinez "Dongfeng Motors", pentru creşterea vânzărilor pe pieţele emergente. GM va continua, însă, alianţa cu "Peugeot", iar aceasta se va concentra pe dezvoltarea şi producţia comună a vehiculelor, achiziţii şi logistică.
Fluctuaţiile de curs valutar vor avea un impact negativ de 1,1 miliarde euro asupra profitului "Peugeot Citroen" din 2013, potrivit unui anunţ făcut joi de producătorul auto francez, care a menţionat că economiile generate de alianţa cu GM vor fi sub nivelul planificat.