Un nou val de investitori individuali din Generaţia Z transformă pieţele financiare într-un subiect de discutat la cină, acest grup de vârstă fiind mult mai predispus să discute despre
portofoliile lor de investiţii cu prietenii şi familia, conform datelor din cel mai recent studiu Retail Investor Beat al platformei de tranzacţionare şi investiţii eToro.
Potrivit comunicatului primit la redacţie, în studiul realizat pe 10.000 de investitori individuali din 12 ţări, 55% dintre respondenţii aparţinând Generaţiei Z (cu vârste cuprinse între 18 şi 27 de ani) au declarat că au discutat despre investiţiile lor cu prietenii, iar 44% au abordat subiectul cu rudele. Această disponibilitate de a discuta despre investiţii scade dramatic odată cu vârsta. De exemplu, doar 29% dintre Baby Boomers (cu vârste cuprinse între 60 şi 78 de ani) au discutat despre acest subiect cu prietenii, iar 22% au discutat despre investiţii cu rudele.
De asemenea, investitorii români din Generaţia Z au discutat despre investiţiile lor mai mult cu prietenii (60%) şi colegii de la locul de muncă (40%) decât cu partenerul sau soţul (36%) şi familia lărgită (33%). La spectrul opus al vârstei, Boomers au preferat să păstreze subiectul investiţiilor în familia apropiată, discutând mai ales cu soţul/soţia (58%) şi copiii lor (52%) decât cu prietenii (36%) şi colegii (19%). Familia lărgită (7%) nu a fost inclusă prea mult în discuţie. Chiar şi străinii (9%) au fost mai implicaţi în discuţia despre investiţii decât restul familiei.
Deschiderea Generaţiei Z - la nivel global - în ceea ce priveşte investiţiile nu se opreşte la prieteni şi familie, acest grup fiind de două ori mai predispus decât generaţia boomers să compare informaţiile privind investiţiile cu străinii (10% faţă de 4%) şi colegii (32% faţă de 15%). Singurul domeniu în care tendinţa se inversează este cel al partenerilor aflaţi într-un cuplu, probabil din cauza faptului că o proporţie mai mare de respondenţi din Generaţia Z sunt singuri.
Sam North, analist eToro, comentează datele: " Ultima generaţie de investitori individuali rescrie scenariul, mulţi acceptând oportunitatea de a-şi împărtăşi ideile de investiţii cu prietenii şi cu cercul lor mai larg, încercând să valorifice înţelepciunea mulţimii. În acelaşi mod în care generaţia Z a transformat alte subiecte "tabu", cum ar fi sănătatea mintală, în discuţii la masă, investiţiile şi banii au devenit subiecte normale de conversaţie în rândul acestui grup de vârstă.
Această tendinţă de normalizare a investiţiilor este esenţială dacă dorim să creştem participarea la pieţele financiare şi să determinăm mai mulţi oameni să îşi ia viitorul financiar în propriile mâini."
Investitorii au fost întrebaţi cu ce grup de persoane au discutat despre investiţiile lor.
Generaţia Z dedică cu o oră mai mult cercetării investiţiilor, în încercarea de a obţine independenţa financiară.
Totodată este şi cea mai dedicată atunci când vine vorba de cercetarea investiţiilor. Acest grup de vârstă petrece în medie 3,7 ore pe săptămână analizând performanţa companiilor sau vizionând videoclipuri relevante, cu o oră mai mult decât alte grupuri de vârstă. De asemenea, sunt mult mai predispuşi decât media să urmeze un curs de investiţii (30% faţă de 20%), să studieze strategiile unor investitori cunoscuţi (45% faţă de 33%), să citească cărţi despre investiţii (40% faţă de 24%) şi să plătească pentru instrumente şi resurse de investiţii (25% faţă de 17%).
Investitorii români din Generaţia Z studiază cu o oră mai mult (4,7 ore pe săptămână) decât media investitorilor globali (3,7 ore pe săptămână), dar toate cele trei grupuri de la 18 la 59 de ani sunt foarte apropiate. Millennials (cu vârste între 28 şi 43 de ani) studiază în medie 4,1 ore pe săptămână, iar Generaţia X - 3,9 ore. Doar Boomers sunt sub 3 ore (2,7), dar totuşi cu o oră mai mult decât media globală.
Această diferenţă între nivelurile de proactivitate ale Generaţiei Z şi ale investitorilor mai în vârstă ar putea fi parţial explicată de motivaţiile diferite ale acestora în materie de investiţii, acest grup de vârstă fiind mult mai probabil decât media să caute independenţa financiară (44% faţă de 33%) prin investiţii, un obiectiv care va necesita randamente impresionante, şi mai puţin probabil să fie preocupat de finanţarea pensionării (18% faţă de 36%).
Principala motivaţie a investitorilor români aparţinând grupului de vârstă Gen Z este obţinerea independenţei financiare, în timp ce pentru celelalte grupuri de vârstă este suplimentarea veniturilor prin investiţii. Acest lucru este deosebit de important pentru Boomers, unde 76% au indicat acest lucru.
North a adaugat: "Cea mai tânără generaţie de investitori este suficient de în vârstă pentru a fi fost martoră la impactul recesiunilor economice, dar suficient de tânără pentru a fi crescut într-o eră digitală în care informaţiile sunt la un click distanţă. Generaţia Z înţelege importanţa cunoştinţelor financiare şi profită din plin de instrumentele disponibile. Entuziasmul lor de a vorbi despre investiţii şi de a căuta în mod activ informaţii reflectă hotărârea lor de a prelua controlul asupra viitorului lor financiar şi de a-şi construi o bază solidă pentru succes."
La sondaj au participat 10.000 de investitori individuali din 12 ţări şi 3 continente. Următoarele ţări au avut 1.000 de respondenţi: Marea Britanie, SUA, Germania, Franţa, Australia, Italia şi Spania. Următoarele ţări au avut 600 de respondenţi: Ţările de Jos, Danemarca, Polonia, România şi Cehia.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.11.2024, 08:10)
Macar ei sa inteleaga cum functioneaza economia si sa actioneze in interesul lor.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.11.2024, 11:27)
Au acces la mecanismul economic whateverbet și cryptofakecoin.
2. Mori de râs
(mesaj trimis de Neamțul55 în data de 08.11.2024, 10:47)
Ce studiază ăștia din generația Tik Tok? să fim serioși majoritatea investesc în cripto,unii vând și casa părinților numai să speculeze pe piața cripto monedelor,o piață extrem de volatilă și riscantă și unde riscul de a pierde totul este foarte mare,auzi mă, generația Tik Tok studiază tehnici de investiții,mori de râs la aceste sondaje manipulatoare și nereale