Utilizarea serviciilor de internet banking ar putea creşte cu 15% până în 2010 în cazul companiilor mici din România şi cu 12% pentru companiile medii şi mari, arată un studiu al GfK România, publicat ieri, citat de NewsIn.
GfK a încadrat pentru acest studiu în categoria companiilor mici firmele cu o cifră de afaceri medie anuală mai mică de 1 milion euro, iar în categoria companiilor medii şi mari firmele cu o cifră de afaceri peste acest nivel.
Concluziile studiului se bazează pe intenţiile exprimate de reprezentanţii companiilor care au participat la elaborarea sa.
La finalul lui 2008, 50% dintre companiile medii şi mari participante la studiu susţineau că folosesc servicii de internet banking, comparativ cu 39% la finalul lui 2006. Pe segmentul companiilor mici, 30% foloseau servicii de internet banking la sfârşitul anului trecut, faţă de 16% cu doi ani în urmă.
Serviciile bancare electronice erau folosite de 40% dintre companiile medii şi mari la finalul lui 2008 şi de 21% dintre companiile mici.
În urmă cu doi ani, 23% dintre companiile medii şi mari şi 10% dintre firmele mici foloseau servicii bancare electronice.
Serviciile bancare prin telefon erau utilizate la finalul anului trecut de 33% dintre companiile medii şi mari şi de 21% dintre cele mici.
La finalul lui 2006, 30% dintre companiile medii şi mari şi 15% dintre cele mici utilizau servicii bancare prin telefon.
Până la finalul lui 2010, utilizarea serviciilor bancare electronice ar putea creşte cu 12% în rândul companiilor mici şi cu 11% pentru companiile medii şi mari, mai arată studiul GfK.
Potrivit opiniilor exprimate de companii, utilizarea leasingului a scăzut puternic din 2006, de la 57% până la 28% în 2008.
Pentru 2010, intenţiile declarate ale companiilor indică o creştere a utilizării leasingului cu 3-5%.
"În ultimii doi ani, companiile şi-au intensificat relaţia cu băncile, cu o rată uşor mai mare printre companiile mici. Acest lucru se reflectă în principal în utilizarea mai frecventă a produselor bancare: 61% dintre companiile mici şi 68% din cele mai mari au intensificat relaţia cu băncile lor, faţă de 9%, respectiv 18% care declarau acest lucru în urmă cu doi ani", se precizează în studiul GfK.
Studiul Financial Market Data System Company analizează obiceiurile financiare ale companiilor, produsele financiare utilizate în prezent şi potenţialul lor, precum şi aşteptările pe care le au companiile de la banca lor. Eşantionul este alcătuit din 1.000 companii mici, medii şi mari (cu cifră de afaceri variind între 50.000 şi 2,5 milioane euro), de stat şi private.
Studiul este realizat o dată la doi ani, iar ultima colectare de date s-a făcut în perioada septembrie - decembrie 2008.