Gheorghe Fodoreanu, specialist în incoming (atragerea turiştilor străini) şi fost preşedinte ANAT, îşi exprimă dezaprobarea faţă de decizia Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului de a anula participarea României la târgul internaţional de turism de Paris (IFTM Top Resa), care va avea loc în perioada 3-5 octombrie, conform comunicatului remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, această decizie, cauzată de procedurile de
achiziţie, va avea un impact negativ asupra promovării şi dezvoltării turismului românesc, aşa cum a fost şi decizia anulării participării României, cu stand, la Târgul Internaţional de la Berlin (ITB). Cu atât mai mult, România se promovează la Paris cu colantări pe 17 autobuze turistice şi pe 100 de panouri publicitare, ceea ce este meritoriu. Însă degeaba ne promovăm ca ţară, dacă touroperatorii şi companiile de turism nu au acces la târgul international de turism de la Paris, în mod oficial, în standul României. Mai precis, degeaba ne promovăm dacă nu se crează parteneriate şi nu are cine să vândă produsul turistic România.
Gheorghe Fodoreanu a mai declarat că: "Referitor la decizia Ministerului de a anula participarea la târgul din Franţa datorită existenţei unor proceduri nefericite referitoare la efectuarea plăţilor la un târg internaţional, nu există nicio scuză. Este inacceptabil ca România să nu participe la un târg internaţional important din cauza dificultăţilor legate de plăţi. Această situaţie afectează grav imaginea ţării noastre şi şansele noastre de a atrage turişti străini. Asemenea situaţiei participării la alte târguri internaţionale, organizatorul târgului decide modalitatea de plată, nu ţara sau compania participantă. Observ cu satisfacţie potenţialul crescut al turismului de incoming şi încurajez dezvoltarea acestuia, subliniind că acesta poate contribui semnificativ la dezvoltarea locală prin promovarea şi dezvoltarea de pensiuni, hoteluri, muzee şi evenimente culturale. Mulţi turişti străini care vin în România nu au un grad de aşteptare ridicat, din păcate, la sosire, însă la plecare, gradul de satisfacţie este foarte ridicat. Ceea ce dovedeşte că avem nevoie de promovare şi nu trebuie să lipsim de la niciun târg international de turism".
Sursa precizează că turismul este extrem de important pentru economia României, iar procedurile financiare interne ar trebui să fie aliniate la standardele europene pentru a asigura o prezenţă activă a ţării noastre în cadrul evenimentelor internaţionale de turism.
În comunicat se mai arată că turiştii francezi prezintă un reper esenţial pentru orice destinaţie, iar dacă aceştia sunt mulţumiţi de o ţară, înseamnă că aceasta are viitor turistic. Franţa reprezintă arbitrul calităţii serviciilor turistice din lumea întreagă, de pe piaţa mondială. Consiliul de Brand Turistic Naţional al României situează Franţa printre cele 7 ţări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de state precum Italia, Germania, UK, Israel, Spania sau Polonia.