Glami: 1 din 3 cetăţeni a cumpărat online de pe Shein, Temu sau Boohoo în 2023

F.D.
Miscellanea / 7 februarie

Glami: 1 din 3 cetăţeni a cumpărat online de pe Shein, Temu sau Boohoo în 2023

Platformele internaţionale de shopping, cu precădere cele din Asia, dispun de multă atenţie din partea publicului global. Şi totuşi, în cazul românilor, doar 33% spun că au cumpărat articole vestimentare prin intermediul lor anul trecut, pe când 62% neagă acest lucru, iar aproximativ 5% nu îşi amintesc cu exactitate, conform unui studiu GLAMI.

Potrivit sursei citate, metodele de plată favorite ale românilor pot explica această situaţie într-o oarecare măsură. Concret, 62% dintre respondenţi încă aleg să plătească la livrare, doar 22% aleg să plătească online, iar pentru 16% dintre ei decizia este influenţată de context.

Întrebaţi ce părere au despre fast fashion, 37% dintre respondenţi au afirmat că sunt de acord cu acest curent, atâta timp cât este accesibil. Pe de altă parte, 31% dintre ei evită să realizeze astfel de cumpărături din cauza calităţii scăzute, în timp ce 6% le refuză având preocupări legate de mediu. Alţi 9% dintre cei chestionaţi conştientizează problemele de mediu implicate, însă nu au suficiente resurse financiare pentru a face achiziţii din alte locuri. În final, aproape 17% dintre persoanele participante la sondaj nu ştiu încă ce să creadă despre fast fashion.

Cu toate acestea, sustenabilitatea e-shop-urilor este un aspect esenţial pentru 9% dintre români. Lista criteriilor importante în alegerea magazinelor mai include şi reducerile la brandurile preferate (44%), calitatea (38%), livrarea gratuită la domiciliu (29%), informaţiile despre mărimile şi modelele disponibile (27%), posibilitatea de a plăti la livrare (26%), interacţiunile anterioare (22%), preţurile mici (22%), livrarea rapidă (21%), serviciile de suport oferite clienţilor (11%) sau perioada îndelungată pentru retur gratuit (10%).

Deschidere către moda sustenabilă

De remarcat este faptul că numeroşi români încearcă să adopte comportamente responsabile de achiziţie, chiar dacă au parte de diverse obstacole. De pildă, 34% dintre respondenţi încearcă să practice sustenabilitatea, însă recunosc că bugetul joacă un rol decisiv, 32% dintre ei prioritizează brandurile eco-friendly în general,

iar 18% au diminuat numărul articolelor cumpărate, ca o bună practică asociată, arată sursa citată.

În paralel, pentru 11%, sustenabilitatea nu constituie un factor decisiv.

Interesant este că dintre cei care au ales să achiziţioneze mai puţin, 48% au afirmat că ar cumpăra cu siguranţă mai multe articole de îmbrăcăminte dacă ar avea mai multe resurse financiare, 33% consideră că probabil ar face acelaşi lucru, 9% nu au idee cum ar proceda, 8% spun că probabil nu ar cumpăra mai mult şi doar un procent de 2% declară că sigur nu ar opta pentru achiziţii mai dese.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb