Gomag a înregistrat în intervalul ianuarie-iunie din acest an cu 65% mai multe magazine online lansate comparativ cu 2022.
De asemenea, procentul de creştere în vânzări este de peste 35% faţă de anul trecut. Pentru anul 2023, compania estimează vânzări de peste 3 milioane de euro.
Pentru Gomag, prima jumătate a acestui an a adus un număr mult mai mare de magazine lansate şi creşteri ale vânzărilor, comparativ cu anul trecut. În acest moment, peste 3500 de magazine din toate segmentele de business vând online cu Gomag. Comercianţii prezenţi pe Gomag au generat vânzări de peste 600 milioane de lei.
"În intervalul ianuarie-iunie 2023 avem cu 65% mai multe magazine online lansate comparativ cu 2022. De asemenea, procentul de creştere în vânzări este de peste 35% faţă de anul trecut. Pentru anul în curs estimăm vânzări de peste 3 milioane de euro.
În primele luni ale anului, comercianţii prezenţi pe Gomag au generat vânzări de peste 600 milioane de lei. Acestea au constat atât din comenzi de produse cu valoare mică, dar şi din coşuri de cumpărături cu produse premium, valorând zeci de mii de lei.
Magazinele online lansate pe platforma Gomag fac parte din aproape toate industriile posibile, inclusiv nişa de cursuri online. Avem magazine online care vând astfel de produse digitale sau au creat un hibrid, cu un catalog de produse fizice şi digitale, care duce la creşterea valorii coşului de cumpărături", spune Cosmin Dărăban, co-fondator Gomag.
În prezent, echipa Gomag observă o creştere continuă a interesului pentru eCommerce, deşi nu mai este vorba de o evoluţie explozivă aşa cum s-a întâmplat în anii recenţi. În acest sens, inclusiv procentul utilizatorilor de internet români care ar fi comandat cel puţin o dată online în ultimul an a ajuns deja la 79%, conform unor studii private.
"Nişele de top din online din acest moment sunt produsele alimentare & băuturi, fashion, îngrijire personală, electronice şi electrocasnice etc. Pe de altă parte, în industria produselor pentru copii s-a observat o uşoară scădere a vânzărilor.
Însă ţinând cont de interesul manifestat pentru reduceri şi evenimentele comerciale precum Black Friday, comercianţii se aşteaptă la o creştere a numărului de comenzi în cea de-a doua jumătate a anului, în special ultimul trimestru", spune Aurelian Motica, co-fondator Gomag.
În privinţa tendinţelor din ecommerce şi preferinţele consumatorilor în 2023, cei doi fondatori ai business-ului Gomag spun că românii sunt îngrijoraţi de situaţia economică actuală, aşa că se observă o prioritizare şi o analiză avansată înainte de achiziţii. Aşadar, clienţii sunt mai atenţi la produsele cumpărate şi la beneficiile oferite de comercianţi. De aici derivă o tendinţă evidentă de creştere a volumelor de plată cu cardul şi a opţiunilor de plată BNPL (cumperi acum, plăteşti mai târziu) / rate.
"Până la sfârşitul anului ne-am propus să continuăm să facem investiţii în dezvoltarea platformei şi a ecosistemului Gomag. În acest scop, realizăm periodic lansări de noi servicii, care să susţină portofoliul de comercianţi Gomag pentru a-şi dezvolta business-urile", spun Cosmin Dărăban şi Aurelian Motica, co-fondatori Gomag.
Astfel, anul acesta compania a lansat Gomag Link, un mod avansat şi rapid de integrare a două sau mai multe magazine Gomag, în relaţia vânzător - revânzător. Echipa optimizează constant această funcţie, la fel cum o face şi cu serviciile dedicate pentru clienţi, prin lansarea de noi opţiuni de plată şi livrare prin GPayments şi GShipments.
Gomag Insights este cea mai recentă lansare, un instrument de marketing all-in-one care, pe lângă funcţia de monitorizare a traficului în magazin direct în platformă, asigură clienţilor Gomag acces la instrumente de analiză precum hărţi de căldură, identificarea comportamentului în magazin prin screen recordings, chestionare şi sondaje.
Prima jumătate a anului a însemnat şi un număr mai mare de evenimente fizice realizate pentru comunitatea Gomag, în Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Iaşi. Până la sfârşitul lui 2023, echipa Gomag îşi propune să continue crearea unor astfel de oportunităţi, în format fizic, şi mai ales digital.
"Pentru perioada imediat următoare pregătim noi soluţii de automatizare a proceselor din business, dar şi noi teme care să acopere mai bine diversele nişe de eCommerce. Planul curent de dezvoltare la Gomag include parteneriate strategice cu jucători externi, în scopul dezvoltării pieţei de eCommerce din România. Acesta este obiectivul principal, însă, de asemenea, am accelerat eforturile pentru extinderea internaţională", spun Cosmin Dărăban şi Aurelian Motica, co-fondatori Gomag.