"Google" Inc., deţinătorul celui mai popular motor de căutare pe Internet, raportează un profit peste aşteptările analiştilor, datorită veniturilor din publicitatea vândută.
Profitul net al "Google" a crescut cu 26% în trimestrul al treilea din 2008, la 1,35 miliarde de dolari sau 4,24 dolari/acţiune, de la 1,07 miliarde de dolari ori 3,38 dolari/titlu în trimestrul al treilea din 2007. Dacă sunt excluse anumite costuri, profitul a fost de 4,92 dolariacţiune, în vreme ce analiştii anticipau 4,75 dolari/titlu.
Vânzările companiei americane au crescut cu 31%, la 5,54 miliarde de dolari.
Patrick Pichette, directorul financiar al "Google", declară: "Chiar dacă s-au redus reclamele pentru locuinţe şi credite auto, producătorii de îmbrăcăminte şi aparatură electrocasnică alocă, în continuare, fonduri publicităţii. Consumatorii continuă să cumpere online, iar publicitatea în domeniu a sporit cu 18%".