Casa de expediţii Gopet România anunţă investiţii de 1.5 milioane de euro în remorci intermodale proprii, care se vor adăuga flotei deja existente, se arată într-un comunicat al Gopet, remis redacţiei. Gopet va deţine până la finalul anului 2023 o flotă de 100 de remorci proprii, apropiindu-se astfel de unul dintre obiectivele stabilite în strategia de business: integrarea de soluţii pentru a realiza transporturi mult mai prietenoase cu mediul şi predictibilitate mai mare, se mai arată în comunicat.
Având peste 20 de ani de activitate în domeniul transportului intermodal internaţional, compania Gopet România, se poziţionează în top 15 naţional case de expediţii conform cifrei de afaceri obţinută în anul 2022, informează sursa menţionată. Cu o creştere semnificativă de 22% faţă de anul financiar 2021, compania a încasat în 2022 venituri de 235,8 milioane lei realizate din servicii de transport rutier, intermodal, maritim şi aerian, transmite compania.
"Am început să investim în remorci intermodale încă din anul 2020, iar acest aspect vine cu beneficii multiple optimizând tranziţia către un transport intermodal eficient şi cu costuri reduse care să contribuie la îndeplinirea strategiei de business pe termen lung. Spre deosebire de containerele de 45", remorcile intermodale permit realizarea operaţiunilor de încărcare-descărcare din lateral sau de deasupra. Acest aspect este foarte important pentru clienţii care preferă o capacitate mărită de metri cubi şi un management mai eficient al încărcărilor în perioadele supraîncărcate ale anului. Prin intermediul acestor remorci ne putem adapta mai bine la posibilele întârzieri sau anulări de trenuri, având astfel opţiunea să continuăm parcursul pe road, rail sau ferry în eventualitatea unor situaţii neprevăzute. Desigur, nu trebuie omis nici deficitul de şoferi profesionişti . Prin incarcarea remorcilor pe tren, reducem numarul de soferi necesari la gestionarea fluxurilor de marfuri, ceea ce echilibrează raportul personal uman vs.marfă. Având o reţea diversificată de trenuri care fac legatura cu diferite terminale din Europa, prin colaboratorii noştri feroviari, intenţionăm inclusiv să ne extindem reţeaua de transport combinat", declară Dan Suciu, Intermodal Project Manager la Gopet România, potrivit comunicatului.
Gopet România a devenit un jucător recunoscut în industrie graţie concentrării tot mai atente pe soluţii care implică transportul intermodal, sector în care compania deţine deja o experienţă semnificativa in-house, atât la nivel de expertiză de dezvoltare de setup-uri, cât şi operaţională, conform sursei menţionate. Acest aspect iese în întâmpinarea tendinţei de reducere a amprentei de carbon pe transport prin servicii optimizate conform prevederilor în vigoare ale legislaţiei europene de mediu, care încurajează migrarea spre mobilitate sustenabilă, menţionează sursa citată. Cumulativ, în 10 ani, grupul a reuşit să transfere de pe road pe rail aproximativ 565.7 mii de tone de marfă, ceea ce se traduce în aproximativ 206.6 mii de tone dioxid de carbon (CO2), informează compania.
"Clienţii arată un interes crescut pentru adoptarea unor soluţii "verzi", însă costurile rămân un factor esenţial în procesul decizional privind alocarea contractelor. E nevoie de o revizuire la nivelul proceselor de procurement. Încă se compară în mod direct soluţii de transport care au niveluri diferite de maturizare şi structura de cost. Suntem deschişi să implementăm soluţii personalizate, însă este esenţial să dezvoltăm parteneriate pe termen lung pentru a susţine investiţiile necesare pentru o creştere durabilă", afirmă reprezentantul companiei, arată datele comunicatului.
În domeniul transportului combinat (rutier-feroviar), Gopet Romania a susţinut încă de la înfiinţarea diviziei intermodal iniţiative pentru creşterea eficienţei şi siguranţei acestui mod de transport, promovând metode de fluidizare a procesului de expediţie, relatează compania. Un aspect esenţial al progresului realizat de Gopet Romania este finanţarea obţinută la nivel de Grup prin programul Marco Polo al Uniunii Europene, prin intermediul căreia grupul de firme s-a axat pe crearea unor legături viabile de road-rail între Balcani şi UK, propriul tren intermodal între Curtici şi Ruse, Bulgaria (2014) şi cel de al doilea care a făcut posibilă ruta de comunicaţii Oradea-Lodz, Polonia, conform sursei precizate. În prezent, compania colaborează cu majoritatea rail providerilor importanţi din Europa, concentrându-se pe diversificarea setup-urilor şi serviciilor oferite, informează Gopet România.
"Crearea unor bloc trenuri proprii a fost o curbă de învăţare nemaipomenită pentru noi. Aşadar, avem know-how şi conexiuni pentru a construi soluţii pentru clienţii noştri. Infrastructura rămâne o frână majoră când vine vorba de setup-uri care să conecteze România cu Bulgaria sau Grecia. Pe de altă parte, spre vestul Europei avem la dispoziţie multipli provideri cu servicii bine puse la punct, fiind mult mai eficient să colaboram cu ei. Sigur, în perioada aceasta eficienţa este pusă sub semnul întrebării din cauza lucrărilor masive de infrastructură din Germania şi Ungaria, dar şi în România vor urma asemenea lucrări. De exemplu, ruta Oradea - Cluj se închide începând cu luna ianuarie 2024 pentru lucrări de electrificare. Este o perioadă dificilă, însă, când toate aceste lucrări se vor încheia, va exista un real boom al transportului combinat", adaugă Dan Suciu, Intermodal Project Manager la Gopet România, se mai arată în comunicat.