Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, a discutat cu Carlos Espinosa, Înaltul Comisar pentru Marca Spania, despre mecanismele şi strategiile implementate de statul spaniol pentru atingerea unor directive similare, pentru revitalizarea industriei turismului şi de adoptarea unor politici eficiente de promovare a turismului românesc, se arată într-un comunicat de presă.
Discuţiile au avut loc în cadrul unei vizite de lucru din perioada 21-23 iulie în Spania, alături de premierul Victor Ponta.
Înaltul Comisar pentru Marca Spania are rolul de coordona şi integra politicile existente în prezent la nivelul celor 17 regiuni spaniole, pentru a promova Spania ca întreg. Potrivit acestuia, Marca Spania nu mai este însoţită de niciun slogan şi nici nu beneficiază de o grafică extrem de complexă. Decizia a venit ca urmare a unui studiu desfăşurat în circa 40 de ţări, din care a reieşit că niciuna dintre acestea nu mai recurge la promovarea printr-un slogan, deoarece acesta nu poate cuprinde întreaga diversitate turistică, se precizează în comunicatul de presă.
Maria Grapini a mai avut discuţii cu Luis Valero Artola, Secretarul General pentru Industrie şi IMM-uri şi cu Taleb Rifai, Secretarul General al Organizaţiei Mondiale a Turismului.
Luis Valero Artola i-a prezentat domniei sale proiectul de lege privind susţinerea întreprinzătorilor şi a procesului de internaţionalizare. Proiectul are ca obiectiv principal crearea unui cadru instituţional şi normativ modern şi flexibil, menit să faciliteze iniţierea şi dezvoltarea unei afaceri. Guvernul de la Madrid încearcă să găsească soluţii pentru impulsionarea spiritului întreprinzător ca pârghie majoră pentru crearea de noi locuri de muncă. În acest sens au fost prezentate măsurile de ordin fiscal avute în vedere, precum şi eliminarea obstacolelor administrative.
De asemenea, în cadrul întâlnirii cu Taleb Rifai, Secretarul General al Organizaţiei Mondiale a Turismului, şi cu echipa de lucru, au fost discutate o serie de probleme legate atât de turism in general cât şi de aspectele legislative ale acestui domeniu. Printre temele abordate se numara: regimul internaţional de clasificare a hotelurilor; cadrul de lucru unitar la nivel european; turismul montan; creşterea numărului de turişti prin simplificarea metodelor de obţinere a vizelor, precum şi posibilităţile de abordare a turismului în contextul acordării vizei Schengen.