Zece clienţi BT Mic au participat în noul program de accelerare destinat afacerilor mici iniţiat de BT Mic, iar azi îşi lansează online afacerea, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei. Programul este o nouă etapă în parteneriatul de lungă durată dintre BT Mic şi Facilitatea de Dezvoltare a Fondului European pentru Europa de Sud-Est (EFSE DF).
Potrivit comunicatului, programul Start Online a început în martie 2021, fiind destinat microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici care doreau să aibă inclusiv prezenţă online.
30 de firme au fost selectate iniţial pentru a participa şi beneficia de sesiuni de instruire dedicate şi sfaturi personalizate cu privire la extinderea afacerilor în mediul online.
Conform comunicatului, 10 companii au avansat în faza de realizare a magazinelor online: ABM Kids, Caramel Gold, Stefara Decor, Sezon Coffee Roasters, Himera Vet, Isabela Teodor, Miclean Zootehnia, Wowzaaa Treats şi Kosmo Line Spa. Firmele selectate au prezenţă în 7 oraşe din România, iar ca profil de activitate sunt foarte diverse: cafenea, comerţ cu papetărie, produse de patiserie, pet shop, jucării şi îmbrăcăminte pentru copii, produse cosmetice, florărie, design şi producţie vestimentară.
Colaborarea dintre BT Mic şi business-uri continuă încă trei luni de la lansarea de azi a site-urilor, timp în care antreprenorii vor beneficia de consultanţă privind gestionarea business-ului online.
Iniţiativa Start Online by BT Mic este o premieră pentru Grupul Financiar Banca Transilvania prin adresabilitate şi etape specifice, care cuprinde consultanţă pentru gestionarea afacerii online, realizarea efectivă a magazinului online, familiarizarea cu strategiile de vânzare şi de marketing, suport pentru etapele de lansare şi post-lansare a magazinelor, precum şi monitorizarea rezultatelor şi implementarea ideilor noi.
Partenerii programului care au asigurat know-how-ul şi serviciile necesare trecerii în online sunt: MTH Digital - agenţie de digital marketing (partener principal), GoMag - furnizorul platformei digitale pentru magazinele online, TRUSTED - ajută antreprenorii să fie la curent cu legislaţia actuală şi să aplice bunele practici ale comerţului electronic, Hosterion - asigură găzduirea site-urilor şi a magazinelor online, respectiv GPeC - principala comunitate e-commerce şi cel mai mare organizator de evenimente şi cursuri de e-commerce din România, se menţionează în comunicat.
Cristina Sindile, Director General, BT Mic, a declarat: "Iniţiativa StartOnline by BT Mic vine în întâmpinarea afacerilor mici care doresc să îşi scaleze business-ul în online. În ultimul an am stat foarte aproape de clienţii noştri şi am realizat care le sunt dificultăţile legate de folosirea online-ului ca şi canal de vânzare. Drept urmare, s-a născut acest program de accelerare a afacerilor mici în online. Este un program integrat, complet, în care ne-am propus să parcurgem cu antreprenorii toate etapele necesare pentru a gestiona un business în online: de la evaluarea ideii şi până la ce înseamnă gestionarea zilnică a unui business cu prezenţă online".
Markus Aschendorf, preşedintele Facilităţii de Dezvoltare a Fondului European pentru Europa de Sud-Est (EFSE DF), sponsorul proiectului Start Online, a declarat:"Suntem încântaţi că facem parte din această iniţiativă întrucât este abordată o constrângere importantă cu care se confruntă microîntreprinderile şi întreprinderile mici din România: lipsa know-how-ului şi a capacităţii de digitalizare şi sporire a prezenţei online. Cu implicarea instituţiilor financiare locale, cum este BT Mic, şi expertiza consultanţilor nostri parteneri, contribuim la transformarea digitală a ecosistemului de business pentru a asigura rezistenţa acestuia, pentru a îmbunătăţi rata de supravieţuire a companiilor şi pentru a susţine crearea locurilor de muncă".
Raluca Radu, Director General, MTH Digital, a declarat: "În condiţiile în care sectorul e-commerce a depăşit 5,6 miliarde de EUR vânzări online în 2021, conform estimărilor ARMO şi GPeC, este deosebit de important pentru afacerile româneşti să îşi dezvolte prezenţa online şi să ajungă astfel să îşi crească cifra de afaceri. La MTH Digital ne propunem să susţinem antreprenorii care doresc să se promoveze online şi ne bucurăm să facem parte din demersul Start Online by BT Mic".