Grupul petrolier maghiar MOL a prezentat ieri, în cadrul evenimentului Investor Day pe care l-a organizat la Londra, un raport de evoluţie a activităţii şi o actualizare a ţintelor definite în "Strategia 2030" anunţată cu doi ani în urmă, compania majorându-şi astfel obiectivul orientativ privind rezultatul operaţional CCS EBITDA pentru 2019-2021 cu aproximativ 10%, la 2,2-2,4 miliarde dolari, pe baza unui profil de producţie actualizat la mijlocul perioadei pe segmentul Upstream şi a unei contribuţii solide a segmentului Consumer Services.
În perspectivă, în perioada 2022-2023, MOL estimează o nouă creştere a rezultatului anual EBITDA la 2,4-2,6 miliarde dolari, în momentul în care contribuţia proiectelor strategice de pe segmentul Downstream, inclusiv cea a investiţiei în polioli, va fi deja vizibilă, conform unui comunicat al companiei.
Segmentul Upstream şi-a majorat ţinta orientativă a producţiei la mijlocul perioadei. Acum preconizează că actualul portofoliu va putea produce 100-110.000 barili echivalent petrol pe zi chiar până în 2023. Această valoare este determinată de programul de dezvoltare a zăcământului Shaikan din regiunea Kurdistan a Irakului şi de producţia extinsă din Marea Britanie, precum şi de programele de optimizare din Ungaria şi Pakistan, potrivit comunicatului. MOL îşi propune să adauge rezerve noi de 350 milioane de barili echivalent petrol până în 2023.
Segmentul Downstream va continua să-şi crească eficienţa până în 2023, în timp ce prima rundă de proiecte strategice şi transformaţionale va avea deja o contribuţie evidentă la rezultate până în 2022-2023, anunţă MOL, care vede un potenţial de creştere considerabil şi în valorificarea tuturor avantajelor oferite de reglementarea Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI) privind combustibilii marini. "Deoarece schimbarea specificaţiilor la carburanţi va interzice combustibilii marini cu conţinut ridicat de sulf începând cu ianuarie 2020, se pot extinde marjele la rafinăriile Dunărea şi Bratislava, care nu au producţie de combustibili marini", potrivit MOL.
Segmentul Consumer Services urmează să genereze un rezultat EBITDA de peste 500 milioane de dolari până în 2023 prin acoperirea cererii de carburant tradiţional şi alternativ în Europa Centrală şi de Est, consolidarea rezultatului EBITDA la bunurile de consum şi extinderea serviciilor de mobilitate. MOL îşi va dubla numărul staţiilor cu Fresh Corner, care va ajunge la 1.250 până în 2021. Parcul de automobile din cadrul MOL Limo va fi extins la 600 de maşini în Budapesta, complet electrice, iar programul va fi implementat şi în alte 2-3 oraşe, potrivit comunicatului.