Grupul Saxo Bank a raportat pentru primul semestru al anului un profit net ajustat de 68 milioane euro, comparativ cu 50 milioane EUR pentru aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce corespunde unei creşteri de 35%, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Pe parcursul anului 2024, Grupul Saxo Bank a lansat o nouă structură competitivă de preţuri care reduce costurile pentru clienţi, precum şi îmbunătăţiri ale experienţei clienţilor, conducând la un număr record de clienţi şi active ale clienţilor, cu peste 1,2 milioane de clienţi finali şi 109 miliarde EUR în activele clienţilor la 30 iunie 2024.
Volatilitatea pe pieţele financiare a fost scăzută în prima jumătate a anului 2024, ceea ce a dus la o activitate mai scăzută de tranzacţionare şi investiţii, în timp ce ratele mai mari ale dobânzilor şi fluxul pozitiv de finanţare ale clienţilor au afectat pozitiv performanţa financiară.
În ciuda impactului negativ pe termen scurt al reducerii preţurilor, venitul total a crescut uşor, până la 311 milioane EUR în prima jumătate a anului 2024 şi s-a diversificat aproape în mod egal între domeniile de afaceri, clienţii comercianţi reprezentând 34%, clienţii investitori 34% şi instituţionali 32%.
În plus, S&P a îmbunătăţit ratingul Saxo Bank la A- de la BBB în prima jumătate a anului, ca dovadă a poziţiei financiare puternice a Grupului Saxo Bank. Pentru a reduce riscul şi a spori eficienţa operaţională, Grupul Saxo Bank a iniţiat o restructurare a modelului său de distribuţie în regiunea Asia-Pacific, luând în considerare oportunităţile strategice pentru birourile sale din Hong Kong, Japonia şi Australia, în timp ce biroul din Shanghai este în curs de a fi închis. Acest lucru a condus la recunoaşterea costurilor de restructurare de 6 milioane EUR în prima jumătate a anului 2024.
Grupul Saxo Bank se aşteaptă ca profitul net ajustat al întregului an să fie menţinut în conformitate cu intervalul anunţat anterior, de 114 - 134 milioane EUR.
Comentând rezultatele, Kim Fournais, CEO şi fondator al Saxo Bank, a spus "Momentul pozitiv pe care l-am experimentat în prima jumătate a anului este un indicator puternic că strategia noastră rezonează cu clienţii noştri. Peste 1,2 milioane de clienţi au încredere în Saxo cu active de peste 109,38 miliarde EUR. Acesta este rezultatul concentrării noastre continue pe îmbunătăţirea platformelor, produselor şi serviciilor noastre de investiţii şi oferirea de preţuri foarte competitive, care conferă putere bazei noastre de clienţi în creştere să facă mai mulţi bani.
De asemenea, este încurajator să vedem clienţii noştri recunoscând din ce în ce mai mult valoarea diversificării portofoliilor pe diferite pieţe şi clase de active. În aceste vremuri incerte, rămânem pe deplin concentraţi pe facilitarea diversificării între clasele de active, făcând mai uşor şi mai atractiv pentru investitori să construiască portofolii sănătoase şi profitabile şi să îşi gestioneze riscurile. Diversificarea este cu adevărat singura "masă gratuită" în investiţii - şi suntem aici pentru a oferi instrumentele, gama de produse şi perspectivele pentru a ajuta clienţii noştri să-şi navigheze portofoliile cu încredere."