Prin fuziunea a două nume iconice de design, Knoll şi Herman Miller, Workspace Studio devine Certified Dealer al grupului MillerKnoll în România, conform unui comunicat remis redacţiei. Workspace Studio îşi extinde astfel portofoliul cu aproape 20 de branduri de design şi propune o ofertă completă de mobilier şi soluţii de amenajări premium şi ergonomice. Odată cu extinderea gamei, Workspace Studio va adresa piaţa interesată de piese de calitate pe toate verticalele, atât proiectele de pe segmentul office, cât şi proiecte complexe din comercial şi rezidenţial de lux.
Pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizează pe o cifră de afaceri de peste 11 milioane de euro, cu o creştere de peste 10% faţă de 2021.
Potrivit sursei citate, de la debutul pandemiei, amenajările de birouri s-au schimbat considerabil, îndreptându-se spre funcţionalitate, reconversie a spaţiului şi crearea de spaţii de colaborare. Confortabile, mai puţin formale, care să stimuleze creativitatea, inovaţia, mentoratul şi schimbul de idei, acestea împrumută componente din amenajările rezidenţiale şi de lounge precum canapele, fotolii, măsuţe de cafea sau decoraţiuni. Tendinţa se remarcă şi în sens invers, zonele de birou din locuinţe fiind mai delimitate şi cu suprafeţe mai mari.
Spaţii mai mici, dar cu focus pe design şi calitate: piese iconice şi high-end, creşterea bugetului mediu per post de lucru şi a suprafeţelor per angajat
Procesul de revenire a angajaţilor în birouri este susţinut de organizaţii prin amenajări cu calitate crescută, trend observat încă de anii trecuţi. În 2022, se remarcă o creştere atât a suprafeţelor alocate angajaţilor, care se traduce în spaţii mai largi şi mai aerisite, cât şi o înclinaţie pronunţată spre includerea în proiecte a unor pieselor de mobilier cu design premium, aşa numitele piese statement.
În timp ce suprafeţele office totale au scăzut în medie cu cca. 25%, amenajările au fost regândite pentru un număr mai redus de angajaţi prezenţi la birou, urmare a adopţiei generalizate a sistemului de muncă hibrid. Astfel, suprafeţele medii alocate per angajat au crescut la 13-15 mp, faţă de cca. 10 mp înainte de pandemie, iar bugetul mediu a ajuns la peste 1800 euro/post de lucru, în creştere cu 20% faţă de 2021.
Spaţiile individuale de lucru reprezintă aproximativ 40% din totalul suprafeţei de birouri, în timp ce mai mult de jumătate din suprafaţă este ocupată de spaţiile comune, multifuncţionale. Acestea pot îndeplini atât roluri formale, cât şi informale, cum sunt spaţiile de relaxare, nelipsite în biroul anului 2022, când conceptul wellbeing este tot mai integrat în viaţa angajatului, subliniază sursa citată.
"Ultimii doi ani au adus o transformare majoră, cu limite tot mai estompate între spaţiile în care trăim şi lucrăm. Majoritatea proiectelor din prima parte a acestui an au avut trei caracteristici esenţiale: ergonomie, design premium şi o întrepătrundere a elementelor clasice rezidenţiale în zona office, şi a celor office în cea rezidenţială. Am amenajat birouri în locuinţe şi spaţii specifice zonei rezidenţiale - biblioteci, spaţii tip living, săli dedicate activităţilor sportive, terase - în birourile organizaţiilor. În calitate de dealer certificat MillerKnoll, putem să integrăm într-un mod foarte eficient piese de lux, cu design iconic, de la Knoll şi Herman Miller, alături de piese de calitate cu preţuri accesibile, de la HAY, Muuto şi multe alte branduri. Iar rezultatul se traduce în spaţii spectaculoase, în care oamenii îşi doresc să se afle, care îi inspiră şi le stimulează creativitatea" -a precizat Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
Pariu pe design premium pe toate segmentele de piaţă: office, rezidenţial, comercial
Odată cu accesul facil la suita de branduri de mobilier şi amenajări din grupul MillerKnoll, Workspace Studio mizează pe creşterea adopţiei designului de calitate toate verticalele pieţei de amenajări şi design de interior. În acest context, compania estimează creşterea ponderii proiectelor pe segmentul rezidenţial şi comercial. Segmentul rezidenţial, care a luat amploare în ultimii doi ani alimentat de munca remote, generează în prezent 5-7% din afacerile grupului. Până la finalul anului viitor, amenajările comerciale şi rezidenţiale premium şi de lux vor genera 10-15% din afacerile totale ale Workspace Studio.
"Indiferent de circumstanţele socio-economice, designul de calitate va continua să crească în România în următorii ani. Oamenii vor piese remarcabile, de calitate. Le doresc nu doar ca investiţie în sensul clasic, pentru că nu îşi pierd valoarea, ci ca o investiţie în propria persoană, în confort şi starea de bine, de care sunt tot mai preocupaţi. MillerKnoll este dedicată susţinerii designului de calitate, construit pe sustenabilitate, incluziune şi orientare către individ" -spune Horaţiu Didea.
Cele 17 nume reunite sub umbrela MillerKnoll reprezintă peste 100 de ani de cercetare în design, fiecare aducând o perspectivă unică şi o gamă de produse diversificat şi versatil, cu o abordare durabilă, sustenabilă, atât pe domeniul rezidenţial, cât şi pe segmentul office sau commercial, subliniază sursa citată.
Printre brandurile reprezentate de Workspace Studio începând din luna iunie fac parte Knoll, Muuto, maharam, Geiger, Edelman, care se alătură brandurilor Herman Miller, HAY, NoughtOne sau Framery şi multor altora. Portofoliul Workspace Studio este astfel unul complet, cu birouri şi scaune ergonomice, canapele, fotolii, mobilier pentru terasă şi grădină, corpuri de iluminat, dar şi partiţii, soluţii acustice, cabine fonice, covoare, draperii, tapet sau mobilier dedicat depozitării.
"Există o cerere tot mai mare pe piaţa din România de mobilier premium, atât pentru amenajările de birouri, cât şi pentru cele rezidenţiale. Pe segmentul B2B, acest lucru vine ca o compensare a micşorării suprafeţelor totale ale birourilor, pe fondul schimbărilor din piaţa muncii, dar şi a dorinţei companiilor de a-şi readuce angajaţii la birou în spaţii atipice, atractive. Fuziunea la nivel global între două nume de referinţă în designul de mobilier - Knoll, respectiv Herman Miller - a contribuit la crearea unui conglomerat de branduri iconice şi un portofoliu de produse fără egal în piaţa internaţională. Pentru noi aceasta înseamnă că vom putea asigura clienţilor noştri servicii complete în amenajare, indiferent că vorbim despre amenajarea birourilor, a spaţiilor comerciale sau despre segmentul rezidenţial luxury", a adăugat Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio, se menţionează în comunicat.