Guvernul de la Budapesta şi compania austriacă Rail Cargo Group poartă discuţii cu privire la răscumpărarea de către statul ungar a unei participaţii la operatorul de transport feroviar de marfă Rail Cargo Ungaria, fosta companie de stat MAV Cargo, informează un articol publicat ieri în cotidianul Magyar Nemzet, preluat de MTI, conform Agerpres.
Imre Kovacs, preşedintele Rail Cargo Ungaria, a confirmat că sunt purtate negocieri şi a subliniat că un acord ar fi în interesul ambelor părţi. Preluarea unei participaţii la Rail Cargo Ungaria se potriveşte cu strategia Guvernului de la Budapesta de a redobândi controlul la companiile strategice care au fost privatizate înainte de 2010. De asemenea, pentru Rail Cargo Ungaria ar fi important să aibă sprijinul Guvernului atunci când oferă un serviciu public.
Cotidianul Magyar Nemzet subliniază că negocierile cu proprietarul austriac al Rail Cargo Ungaria au început în anii următori privatizării fostului operator public de transport feroviar de marfă din Ungaria, MAV Cargo, în 2008. La acea dată mulţi au criticat privatizarea MAV Cargo, inclusiv Fidesz, care atunci era în opoziţie şi acum este la putere.
Între timp, însă, MAV Cargo a trecut printr-un proces de modernizare în valoare de 43,5 miliarde de forinţi care s-a întins pe o perioadă de cinci ani. În prezent, Rail Cargo Ungaria are 45 de locomotive moderne, personal calificat şi de-a lungul anilor flota de vagoane a fost reînnoită.
Rail Cargo Group este al doilea mare operator de transport feroviar de marfă din Europa şi o prezenţă solidă pe piaţa ungară, unde asigură un transportul de bunuri între Germania şi Turcia.
În contextul obiectivelor fixate de Europa în domeniul dezvoltării sustenabile şi a protecţiei mediului, Imre Kovacs a apreciat că Pactul Verde European oferă oportunitatea de a creşte ponderea transportului feroviar de marfă prietenos cu mediul în dauna transportului rutier poluant.