"Hennes & Mauritz" AB ("H&M"), al doilea distribuitor european de îmbrăcăminte din Europa, a raportat o scădere de 11% a profitului său în ultimul trimestru fiscal din 2010 (peste aşteptările analiştilor), ca urmare a creşterii preţului bumbacului şi a deprecierii euro.
Profitul net al companiei suedeze a scăzut la 5,49 miliarde coroane (850 milioane de dolari) în cele trei luni încheiate în 30 noiembrie, de la 6,15 miliarde coroane în intervalul similar din 2009. Analiştii estimau un profit de 5,98 miliarde coroane.
Vânzările "H&M" au sporit cu 6% în perioada de raportare, la 34,8 miliarde coroane.
Compania suedeză vrea să plătească un dividend de 9,5 coroane suedeze pentru întregul an 2010, faţă de 8 coroane în anul precedent.
"H&M" vrea să deschidă 250 de magazine anul acesta şi să-şi continue investiţiile în livările online şi cele pe bază de catalog. "H&M" vrea să lanseze vânzări online în SUA la finele lui 2011.