"HeidelbergCement" AG, al treilea producător mondial de ciment, şi-a majorat profitul operaţional cu 48% în trimestrul întâi din 2011, datorită reducerii cheltuielilor, dar şi a vremii din Europa, care a fost favorabilă lucrărilor de construcţii.
Câştigul operaţional a ajuns la 253 milioane de euro (376 milioane de dolari), de la 171 milioane de euro în primul trimestru din 2010. Vân-zările companiei germane au sporit cu 19%, la 2,6 miliarde euro. Analiştii aşteptau 229,5 milioane de euro, la vânzări de 2,43 miliarde euro.
"Iarna blândă şi redresarea susţinută a economiei din Europa au îmbunătăţit semnificativ cererea", a declarat directorul executiv Bernd Scheifele.
În perioada de raportare, "HeidelbergCement" a avut pierderi nete de 161 milioane de euro, faţă de 198,9 milioane de euro în anul precedent.
Datoriile nete ale companiei au scăzut la 8,63 miliarde euro, de la 8,96 miliarde euro. "HeidelbergCement" vrea să-şi reducă debitele cu aproape 500 de milioane de euro anul acesta.