Ministerul Dezvoltării şi Turismului a alocat pentru promovarea brandului turistic al României la concertul lui Lady Gaga 93.000 de euro, a declarat astăzi ministrul Eduard Hellvig, informează HotNews.ro.
El a precizat că aceşti bani încă nu au fost plătiţi, plata urmând să se facă după concert, dacă organizatorii îşi îndeplinesc obligaţii contractuale.
"În 2011, s-a elaborat planul de marketing pentru promovarea brandului turistic al României. În acest sens au fost alocaţi 75 milioane euro din fonduri europene pentru respectarea strategiei de promovare. Ministerul nu finanţează organizarea efectivă de evenimente, ci doar cheltuielile cu promovarea brandului. În 8 decembrie a fost depusă o solicitare de finanţare de către firma care organizează cele trei evenimente: Lady Gaga, Red Hot Chilli Peppers şi Best Fest în valoare de 600.000 de euro. Din 2011, Ministerul are un consultant pentru managementul brandului turistic, iar această cerere a fost trimisă consultantului. Până pe 29 mai a analizat cererea şi pe 29 mai a trimis un referat. S-a luat decizia de finanţare cu 256.000 euro pentru cele 3 evenemente", a declarat Hellvig.