High-Tech Systems & Software (htss), companie specializată în furnizarea de servicii software pentru industria medicală, cu peste 1.000 de clienţi în 11 ţări, a lansat telemedica - platformă Software as a Service (SaaS) de tip clinică virtuală, în urma unei investiţii de peste 500.000 de euro.
Platforma se adresează clinicilor, centrelor medicale şi spitalelor publice şi private din România. Prin intermediul telemedica, unităţile medicale pot deschide noi canale de vânzare a serviciilor medicale, crescând totodată baza de pacienţi către care acestea se pot adresa.
"telemedica elimină barierele ce ţin de amplasarea geografică a unui spital. Astfel, doar cu ajutorul unei conexiuni la internet, unităţile medicale îşi pot trata pacienţii indiferent că aceştia locuiesc în oraşele mari sau în comunele şi satele greu accesibile. Mai mult decât atât, telemedica deschide noi pieţe pentru clinicile şi spitalele din România. Ne gândim, în primul rând, la cei 6 milioane de români din afara graniţelor. Pe de-o parte, telemedica facilitează accesul acestora la servicii medicale în limba română, însă, pe de altă parte, ne dorim să-i impulsionăm pe specialiştii români să ofere consultaţii în limba engleză şi să se deschidă astfel pieţelor internaţionale", afirmă Simona Pavelescu, CEO htss.
Potrivit unui raport OECD, până la 56% din cazurile care ajung la Urgenţă sunt inadecvate. Acest lucru duce la aglomerarea camerelor de gardă, la creşterea presiunii financiare pe sistemul de sănătate şi la creşterea timpilor în care cazurile cu adevărat grave ajung să fie tratate.
"Serviciile digitale de sănătate preiau din presiunea pusă pe clinici şi spitale şi generează o serie de beneficii pentru toţi actorii implicaţi: pacient, specialist şi unitate medicală. Pacientul are acces la expertiză medicală din confortul propriului domiciliu, eliminând cheltuielile cu transportul, precum şi timpul petrecut în trafic sau pe holurile unităţii medicale. Totodată, accesul facil la specialişti îl poate determina să investească mai mult în prevenţia medicală, ceea ce va duce la creşterea calităţii vieţii şi chiar la economisirea pe termen lung a sumelor cheltuite în sistemul sanitar. Pe de altă parte, specialistul economiseşte timp, beneficiază de acces de oriunde şi oricând la istoricul persoanei tratate şi îşi poate monitoriza de la distanţă pacienţii. Nu în ultimul rând, prin utilizarea telemedica, unităţile medicale îşi asigură prezenţa în plan internaţional, îşi măresc volumul de pacienţi trataţi în timp ce scad cozile de aşteptare, triază cazurile urgente de cele non-urgente şi beneficiază de rapoarte de evaluare a serviciilor medicale şi a specialiştilor", afirmă Virgil Popescu, Product Manager telemedica.
Platforma telemedica este utilizată deja de peste 100 de medici specialişti şi 1.000 de pacienţi, urmând ca până la finalul anului să fie continuată campania activă de înrolare de noi unităţi medicale.
"În momentul de faţă, htss propune clienţilor săi o întreagă suită de produse software, acestea deservind pacienţii şi specialiştii, unităţile medicale şi farmaciile. Produsele htss sunt utilizate de peste 1.000 de clienţi din 11 ţări din Europa Centrală şi de Est iar dezvoltarea de noi produse software se află în strânsă legătură cu planurile noastre de extindere internaţională", adaugă Simona Pavelescu, CEO htss.