Compania americană "H.J. Heinz", cel mai mare producător mondial de ketchup, raportează o creştere de 5% a profiturilor sale în primul trimestru din acest an fiscal, datorită vînzărilor sporite din America de Nord. Cîştigul net al companiei a fost de 206,5 milioane de dolari sau 58 de cenţi/acţiune în perioada februarie-aprilie 2005, comparativ cu 196,5 milioane de dolari sau 55 de cenţi/acţiune în perioada similară din 2004. Vînzările "H.J. Heinz" au fost de 2,45 miliarde de dolari, faţă de 2,33 miliarde în intervalul februarie-aprilie 2004.
Oficialii companiei au anunţat, ieri, că analizează situaţia operaţiunilor derulate la nivel internaţional, urmînd să renunţe la o parte din acestea. Dacă în SUA şi Canada vînzările companiei au crescut patru trimestre la rînd, conducerea societăţii întîmpină probleme în Europa, astfel că unele afaceri din regiune vor fi înstrăinate.
"Heinz" îşi distribuie produsele în 200 de ţări. Acţiunile companiei, listate de New York Stock Exchange, au scăzut cu 4% în acest an.