HOSPITALITYNET ÎNDEAMNĂ LA NOI STRATEGII PE TIMP DE CRIZĂ Hotelierii trebuie să acţioneze pentru reducerea daunelor pe termen lung

ALINA VASIESCU
Ziarul BURSA #Companii / 15 aprilie 2020

Hotelierii trebuie să acţioneze pentru reducerea daunelor pe termen lung

Statista: Piaţa globală a călătoriilor şi turismului va pierde 75,2 milioane de locuri de muncă în 2020

Impactul pandemiei de coronavirus (Covid-19) asupra afacerilor din sectorul ospitalităţii este sever şi adus în atenţie aproape zilnic.

La finele lunii trecute, statista.com informa că în urma măsurilor restrictive impuse de pandemie, piaţa globală a călătoriilor şi turismului va pierde 75,2 milioane de locuri de muncă în 2020. Regiunea cea mai afectată va fi, conform sursei, Asia Pacific, cu aproximativ 48,7 milioane de posturi eliminate, urmată de Europa, cu 10,1 milioane. Pe locul al treilea în clasamentul menţionat se situează America de Nord, cu 6,8 milioane de locuri de muncă pierdute, iar pe al patrulea - Africa, cu 4,4 milioane. Următoarele locuri revin Americii Latine (minus 2,7 milioane de posturi), Orientului Mijlociu (minus 1,8 milioane de posturi) şi Insulelor Caraibe (0,7 milioane de posturi pierdute).

Dar, industria ospitalităţii a mai trecut de-a lungul vremii prin crize generate de apariţia unui virus periculos, iar hospitalitynet.org aduce în atenţie situaţia creată de virusul SARS în 2003, când la nivel mondial a fost înregistrată o scădere cu 50% a rezervărilor hoteliere, respectiv cu aproape 9,4 milioane a numărului sosirilor turiştilor internaţionali, generând pierderi estimate între 30 şi 50 de miliarde de dolari. În ciuda acestei evoluţii, industria turistică a reuşit să se redreseze, înregistrând o creştere semnificativă în 2006, cu o contribuţie totală de 5.160 de miliarde de dolari la PIB-ul global în anul respectiv.

Hospitalitynet.org menţionează că pandemia este ceva care afectează temporar sectorul hotelier şi, tocmai pentru că ea va trece, operatorii din domeniu ar trebui să continue să facă planuri pentru viitor şi ia măsuri pentru reducerea daunelor pe termen lung cauzate de coronavirus, respectiv pentru o revenire mai rapidă. Sursa citată face referire la câteva modalităţi prin care societăţile din domeniu pot depăşi dificultăţile create de pandemia de COVID-19:

Adoptarea tehnologiilor cloud

Lucrul la distanţă devine normalul zilelor noastre, iar datorită inovaţiilor şi tehnologiei, chiar şi o astfel de industrie - cea a ospitalităţii - centrată pe oameni, experimentează o creştere a telemuncii. În condiţiile date, hotelierii pot gestiona toate procesele dintr-o unitate de cazare fără să fie fizic acolo. Cu sisteme de administrare a proprietăţilor (Property Management Systems - PMS) bazate pe cloud, ei sunt capabili să controleze toate operaţiunile, oricând, de oriunde.

Sistemele PMS nu sunt ceva nou, hotelierii folosindu-le de ani buni. Dar, în aceste vremuri, un sistem precum cel amintit poate aduce beneficii şi mai mari. De exemplu, dacă software-ul este dotat cu aplicaţii mobile de administrare, acesta poate ajuta la interacţiunea cu oaspeţii fără contact personal, începând de la check-in până la comenzi de masă şi servicii.

Cu ajutorul tehnologiei, hotelierii pot transfera unele locuri de muncă în totalitate la distanţă, cum sunt poziţiile legate de vânzări sau de dezvoltare a afacerilor, comerţ electronic, marketing digital etc.

Atragerea călătorilor mileniali

Potrivit New York Post, milenialii sunt cei mai dornici să se întoarcă la viaţa anterioară crizei şi să exploreze lumea după ce pandemia de coronavirus va trece. Ei sunt mai puţin temători şi mai doritori de experienţe unice, şi vor să profite de preţurile extrem de scăzute, generate de pandemie. Conform aşteptărilor, milenialii vor fi primii care vor începe să călătorească după ce restricţiile din perioada pandemiei se vor relaxa, de aceea trebuie luate în considerare modalităţi de a-i atrage şi a-i considera punctul central al planului de redresare a domeniului.

De exemplu, 90% dintre mileniali pun valoare pe autenticitatea brandului mai mult decât pe un mesaj "perfect ambalat" al hotelului (conform SayNTouch.com). Aceştia apreciază o valoare ridicată în ceea ce priveşte transparenţa, încrederea şi autenticitatea mărcii.

De asemenea, milenialii sunt mai în ton cu progresele în mobilitate şi social media. În afară de comunicaţiile obişnuite, ar trebui ca hotelierii să adopte într-o manieră extinsă tehnologia, dacă nu au făcut deja acest lucru. Fiind călători extrem de ataşaţi tehnologiei, ei doresc o experienţă mobilă atunci când sunt oaspeţi, mesagerie personalizată, oferte, servicii 24/7 şi multe altele. De aceea, este extrem de importantă adoptarea aplicaţiilor de concierge (administrare), potrivit sursei citate.

Perioada de carantină, folosită pentru întreţinerea şi renovarea hotelurilor

Focarul de coronavirus nu trebuie să însemne doar închiderea hotelurilor şi aşteptarea sfârşitului perioadei de restricţii. Este un moment perfect pentru îmbunătăţiri. Fie că este vorba de o renovare spontană sau de o completare a unui plan existent de îmbunătăţire a proprietăţii hoteliere, nu există un moment mai bun decât cel actual pentru a face acest lucru. Astfel, hotelierii au timp să acorde atenţie verificării, reparaţiilor sau renovării instalaţiilor sanitare sau de aer condiţionat, a sistemelor de spălătorie, ascensoarelor, piscinelor, mobilierului etc.

Concentrarea pe livrarea de mâncare de la restaurantul hotelului

Hotelierii pot lua măsuri pentru creşterea vânzărilor restaurantelor lor în timpul pandemiei COVID-19. Aceştia trebuie să îşi schimbe campaniile de marketing şi să găsească mijloace eficiente de limitare a scăderilor vânzărilor, precum ofertele speciale (de exemplu: livrarea a două porţii de mâncare pentru una comandată, ori un desert gratuit la o comandă de meniu etc.). Chiar dacă s-ar putea să piardă bani oferind produse gratuite, acest tip de marketing ajută în perioada crizei, potrivit sursei citate.

Cei interesaţi de astfel de marketing pot folosi aplicaţiile de administrare care pot să le ofere oaspeţilor hotelurilor şi celor care nu sunt oaspeţi opţiunea de livrare a mesei chiar în camere sau la domiciliu.

Apel la ajutorul de stat disponibil

Hotelierii trebuie să fie informaţi cu privire la asistenţa oferită de guvernele naţionale, respectiv la sprijinul financiar acordat în timpul pandemiei de coronavirus. În majoritatea ţărilor lumii, guvernele amână plăţile, reduc impozitele, lansează fonduri pentru susţinerea afacerilor, pun la dispoziţia firmelor împrumuturi cu dobândă mică etc.

În plus, companiile - mari şi mici - încearcă să-şi ajute angajaţii, clienţii şi comunitatea, oferind software gratuit, resurse, servicii de partajare, cursuri şi multe altele.

Regândirea tehnicilor, politicilor şi procedurilor de sănătate şi securitate existente

Având în vedere natura contagioasă a virusului corona, este esenţial să existe politici adecvate de sănătate şi siguranţă, în special în afacerile hoteliere care se bazează pe interacţiunea dintre persoane.

În acest context, hotelierii ar trebui să promoveze măsuri adecvate de securitate şi sănătate, care pot include următoarele: sisteme de plată self-service; comenzi prin aplicaţii mobile; livrări de servicii şi comenzi fără contact; asigurarea de dezinfectant de mâini gratuit la intrările şi ieşirile din hotel; suspendarea întrunirilor inutile la locul de muncă; disponibilitatea de a face faţă reducerilor de personal.

De asemenea, hotelierii trebuie să monitorizeze îndeaproape condiţia de sănătate a angajaţilor şi să ia măsuri rezonabile de prevenire pentru a se asigura că boala nu se răspândeşte. Astfel, hotelierii ar trebui să pună în aplicare, să modifice, să reconsidere, să actualizeze sau să adopte protocoale stabilite pentru a se asigura că personalul nu contribuie la răspândirea bolii. Acelaşi lucru se referă la politicile de sănătate, rutina de dezinfectare a suprafeţelor utilizate în mod obişnuit şi a altor zone, acţiuni specifice de prevenire a răspândirii bolii.

Furnizarea de informaţii exacte, reale, referitoare la coronavirus

Informaţiile cu privire la pandemia de coronavirus apar permanent, însă nu toate sunt corecte. De aceea, hotelierii ar trebui să aibă o grijă specială pentru lansarea de informaţii verificate, astfel încât să nu contribuie la răspândirea dezinformării către clienţi şi angajaţi. Trebuie să citească, să partajeze sau să posteze informaţii din surse de încredere, cum sunt Centrele pentru controlul şi prevenirea bolilor şi alţi furnizori de servicii de îngrijire medicală.

Concluzionând, există mai multe moduri de a depăşi această perioadă neaşteptată şi provocatoare pentru industria ospitalităţii, iar efectuarea acţiunilor enumerate de Hospitalitynet.org poate ajuta acest sector să se redreseze şi să revină la normal.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb