Hyundai Card Co., divizia de carduri de credit din cadrul Hyundai Motor Group din Coreea de Sud, le-a solicitat băncilor să îi transmită, luna aceasta, propuneri pentru roluri într-o posibilă ofertă publică iniţială (IPO).
Oferta ar putea evalua Hyundai Card la circa 2,5 trilioane de woni (2,1 miliarde de dolari), potrivit Maeil Business Newspaper, care adaugă că IPO-ul este menit să ajute investitori precum Affinity Equity Partners, GIC şi AlpInvest să iasă din firmă.
"Luăm în calcul lansarea unei oferte publice iniţiale ca să ne extindem capitalul într-o manieră stabilă şi să consolidăm transparenţa managementului", a informat Hyundai Card, precizând că aşteaptă să primească propunerile băncilor până în 22 octombrie.
Hyundai Motor, cel mai mare constructor de maşini din Coreea de Sud, este cel mai mare acţionar al Hyundai Card, cu o participaţie de 36,96%. Affinity Equity Partners are în proprietate 9,99%, GIC - 9%, iar AlpInvest - 5%, aceste companii cumpărând deţinerile de la gigantul american General Electric Co., în 2017.
Hyundai Card, condusă de Ted Chung, s-a confruntat cu declinul profitului operaţional. Acest câştig s-a diminuat cu 22% anul trecut, la 202,3 miliarde de woni.
În august, compania a avertizat că va fi dificil să-şi îmbunătăţească profitabilitatea în mod semnificativ anul acesta, din cauza perspectivelor economice incerte şi a măsurilor guvernamentale de reducere a datoriilor gos-podăriilor. Societatea a menţionat că piaţa cardurilor de credit din ţară este una matură, plăţile cu cardul reprezentând 70% din plăţile totale. În plus, aceasta a subliniat că, pe acest segment de plăţi, concurenţa se intensifică din partea băncilor.