Grupul sud-coreean Hyundai Heavy Industries Co., cel mai mare constructor de nave din lume, a anunţat ieri că este gata să cheltuiască până la 8.500 miliarde woni (7,54 miliarde dolari ) pentru preluarea pachetului majoritar de acţiuni la grupul rival Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co, proprietarul Daewoo Mangalia Heavy Industries, şantierul naval Mangalia. "Nu există nici o problemă pentru noi să finanţăm o posibilă tranzacţie. Avem rezerve de lichidităţi de 8.500 miliarde woni iar preţul de licitaţie nu va depăşi această cifră", a estimat preşedintele Hyundai Heavy, Lee Su-ho. Acesta a refuzat însă să ofere detalii cu privire la suma exactă pe care Hyundai Heavy are de gând să o cheltuiască pentru preluarea Daewoo Shipbuilding, informând că detaliile urmează să fie decise la o dată ulterioară. "Am putea lua în considerare formarea unui consorţiu pentru această tranzacţie, însă vom păstra controlul managerial chiar şi în cazul unui astfel de scenariu", a precizat preşedintele Hyundai Heavy.
Săptămâna trecută patru companii sud-coreene (Hyundai Heavy, POSCO, GS Group şi Hanwha Group) au trimis scrisori de intenţie pentru achiziţionarea Daewoo Shipbuilding, al treilea constructor mondial de nave. Banca de stat Korea Development Bank (KDB) şi agenţia de stat Korea Asset Management Corp., controlează împreună 50,4 la sută din acţiunile Daewoo Shipbuilding şi speră să desemneze un ofertant preferat în luna octombrie. Valoarea estimată a tranzacţiei este cuprinsă între 7.000 şi 10.000 de miliarde de woni. Vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la Daewoo Shipbuilding va fi cea mai mare tranzacţie încheiată în acest an în Coreea de Sud. Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co, al treilea constructor mondial de nave în funcţie de cifra de afaceri, concurează în mod direct cu rivalii sud-coreeni Hyundai Heavy Industries Co, liderul mondial, şi Samsung Heavy Industries Co, numărul doi în lume. Vânzarea Daewoo Shipbuilding face parte din programul guvernului de la Seul de a privatiza o parte din băncile de stat, multe dintre acestea deţinând participaţii importante la o parte din companiile care au fost salvate de la faliment prin intervenţia statului, după criza care a lovit Coreea de Sud în 1997.