Gigantul anglo-olandez Unilever, de pe segmentul bunurilor de larg consum, a lansat o analiză strategică a operaţiunilor sale din domeniul producţiei de ceaiuri, inclusiv a brandurilor PG Tips şi Lipton, anunţă Reuters, menţionând că directorul executiv al companiei, Alan Jope, urmăreşte să impulsioneze vânzările acesteia.
Procesul de revizuire a fost declanşat de încetinirea vânzărilor de ceai negru tradiţional pe pieţele dezvoltate, pe măsură ce consumatorii se îndreaptă către ceaiul din plante.
Ceaiul negru este partea dominantă a activităţilor de profil din cadrul Unilever, fiind vândut în 60 de ţări, potrivit directorului financiar Graeme Pitkethly. Vânzările de profil ale Unilever se situează la 3 miliarde de euro (3,3 miliarde de dolari) anual.
"Vom analiza toate opţiunile pentru această afacere", a spus Pitkethly, adăugând că este luată în calcul şi o vânzare parţială sau totala operaţiunilor din domeniu.
Săptămâna aceasta, Unilever a anunţat că în 2019 a avut o cifră de afaceri în creştere cu 2% faţă de anul anterior, la nivel de grup, iar vânzările de bază au sporit cu 2,9%.
Pentru anul curent, compania aşteaptă un avans al vânzărilor de 3-5%, în baza unui semestru solid în intervalul iulie-decembrie.