Compania IMKER a înregistrat în 2023 o creştere a cifrei de afaceri cu 23% şi se pregăteşte de o nouă etapă de dezvoltare a business-ului prin deservirea unui nou public ţintă şi diversificarea produselor, conform unui comunicat transmis redacţiei.
"Anul 2023 a fost un an de consolidare pentru IMKER. Am crescut cu 23% faţă de anul anterior prin extinderea vizibilităţii. Începând din acest an, vom diversifica şi mai mult portofoliul de produse şi venim cu o nouă direcţie care va viza zona de îngrijire personală, unde aducem acelaşi concept: produse profesionale de calitate superioară, de care se poate bucura fiecare în viaţa lui personală. Răspunsul nostru la nevoile pieţei a fost foarte bine primit încă de la început şi astfel, în acest moment peste 70% din comenzi sunt pentru utilizare în viaţa privată. În acest context, aducem pe piaţa din România un brand nou de produse de îngrijire a părului, produs în Italia: Sikha. Este un brand care îmbină principii de producţie organică, tehnologii inovative şi practici pentru sustenabilitate." a declarat directorul companiei, Alin Albinaru, potrivit comnicatului.
Interesul companiilor din domenii variate pentru produse de aromatizare, de la magazine de haine şi beauty, saloane de înfrumuseţare, restaurante, hoteluri sau spaţii de birouri, este în creştere datorită avantajelor oferite de ştiinţa mirosului. Studiile arată că parfumul dintr-un magazin poate creşte intenţia de cumpărare cu până la 80%.
Însă, nu doar comercianţii au înţeles puterea marketingului olfactiv. Mirosul casei a fost întotdeauna un factor declanşator pentru cele mai vii amintiri şi emoţii, astfel amenajarea interioară nu este completă până când componenta senzorială nu este integrată. Cu alte cuvinte, un miros proaspăt în casă este esenţial pentru a te simţi bine şi pentru ca prietenii care îţi calcă pragul să fie impresionaţi de locuinţa ta.
Astfel, IMKER şi-a propus ca în 2024 să îşi concentreze mai mult atenţia către satisfacerea nevoilor acestui public ţintă, cât şi să se axeze pe un nou mijloc de a distribui produsele.
"Am început să dezvoltăm un nou canal de vânzare, respectiv distribuţia, răspunzând astfel la solicitările de a distribui produsele noastre către clienţii altor magazine. Avem clienţi care ne întreabă frecvent în ce magazine fizice pot găsi produsele noastre pentru atunci când au nevoie rapid de un aparat pe care să-l ofere cadou şi nu mai au timp să aştepte o comandă online." a completat Alin Albinaru.
Publicitatea viitorului se bazează pe miros
Marketingul senzorial încorporează amintirile în călătoria de cumpărare ceea ce stimulează intenţia şi conduce consumatorul către conversie. Pe de altă parte, un miros liniştitor în cadrul unei întâlniri de afaceri îi poate menţine pe oameni mai calmi sau dimpotrivă un miros proaspăt îi poate face mai concentraţi. Scopul marketingului senzorial este acela de a crea o experienţă pozitivă şi unică pentru clienţi, care să-i determine să cumpere anumite produse sau servicii, iar IMKER susţine afacerile care îşi doresc să integreze marketingul olfactiv în strategia lor cu aparate profesionale de odorizare.
"Procentul de clienţi noi este de 45-50%, însă cea mai mare bucurie este să observăm cum creşte gradul de retenţie, de la an la an. Acest lucru este o dovadă a faptului că produsele noastre sunt apreciate, ceea ce ne motivează să evoluăm. Prin urmare, în ultima perioadă am lansat arome noi de parfum şi am diversificat portofoliul de produse business cu rezerve pentru odorizantele premium simple (cu beţişoare şi spray), foarte utile pentru clienţii noştri deoarece reprezintă o investiţie eficientă pe termen lung." a mai spus Alin Albinaru.
Pentru ca marketingul senzorial să fie un succes, afacerile trebuie să înţeleagă profilul clienţilor care le calcă pragul. Compania IMKER este atentă la nevoile clienţilor săi şi vine în sprijinul partenerilor cu produse adaptate nevoilor acestora, se menţionează în comunicat.
"Una dintre valorile companiei noastre este grija faţă de client. Ne străduim de fiecare dată să oferim soluţii excelente şi să dezvoltăm continuu noi produse astfel încât clienţii să ştie că se pot baza pe noi. Pe de altă parte, adăugăm continuu arome noi de parfum, soluţii noi de parfumare, alte produse complementare care le pot satisface nevoile în schimbare, pentru o diversitate cât mai mare. Avem o comunicare directă cu clienţii noştri, iar întrebările lor ne inspiră pentru a oferi cele mai bune produse. Le oferim astfel mostre gratuite de parfum, răspundem cât se poate de rapid la cererile de suport sau garanţie şi ne străduim să nu avem stocuri lipsă la cele mai apreciate produse." a menţionat Alin Albinaru.
Întrebat care sunt planurile de viitor, reprezentantul IMKER a declarat că pe lângă consolidarea relaţiei cu clienţii, pentru anul 2024 compania îşi va concentra forţele către lansarea de noi produse profesionale de îngrijire personală, uşor de utilizat din confortul casei.
"În acest an, vom diversifica portofoliul cu o gamă nouă de produse. În zona de parfumare am lansat piatra aromatică, o soluţie simplu de utilizat şi foarte eficientă pentru parfumarea băii şi a altor spaţii mici. Produsul a venit în urma mai multor cereri de la clienţi care îşi doreau o parfumare plăcută şi în baie. Pe de altă parte, aşa cum aminteam la început, am lansat în luna mai o nouă colecţie de produse profesionale pentru îngrijirea părului. Sikha este brandul de a cărui distribuţie ne vom ocupa în România. Ne-am îndreptăt atenţia către o gamă de produse dedicată îngrijirii profesionale a părului acasă, dar şi cu variante pentru saloanele de înfrumuseţare, disponibile clienţilor din zona business. " a concluzionat Alin Albinaru, se precizează în comunicat.