IMMPULS REAL ESTATE SOLUTIONS: "Peste o treime din mall-uri au nevoie de îmbunătăţiri şi modernizări"

PETRE BARAC
Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 8 mai 2014

"Peste o treime din mall-uri au nevoie de îmbunătăţiri şi modernizări"

Investiţiile necesare sunt de peste 200 de milioane de euro

Peste o treime din centrele comerciale existente au nevoie de îmbunătăţiri şi modernizări, a declarat ieri, într-o conferinţă, Tudor Popp, director în cadrul firmei de consultanţă Immpuls Real Estate Solutions. Domnia sa apreciază că piaţa de renovare a mall-urilor depăşeşte 200 de milioane de euro şi a explicat: "Face-lift-ul interior şi exterior face parte, în general, din ciclul normal de viaţă al mall-urilor în orice piaţă. Însă, centrele comerciale existente în România trebuie să facă mult mai mult şi să investească în modificări funcţionale care să îmbunătăţească mixul de chiriaşi pentru a capitaliza oportunităţile şi tendinţele consumatorilor sau, pur şi simplu, pentru a supravieţui".

Domnul Popp a precizat că elementele cheie ale mall-ului social sunt facilităţile de divertisment şi petrecere a timpului liber: "Proprietarii de mall-uri trebuie să valorifice piaţa de cinema care, deşi în creştere cu 14% anul trecut, are încă o rată de penetrare scăzută în comparaţie cu alte pieţe precum Polonia, Cehia, Austria şi Franţa".

Oficialul Immpuls a mai menţionat că proiectele de modernizare a centrelor comerciale includ operaţiuni de îmbunătăţire a esteticii prin materiale şi design - 30% din costul total, de reconversie funcţională şi extinderi - 40% din costuri, precum şi de îmbunătăţire a tehnologiei, pentru a respecta cerinţele retailerilor internaţionali sau pentru eficientizare - 30% din investiţia totală.

Gheorghiade, BCR Erste Bank: "Băncile, precaute în finanţarea centrelor comerciale"

Băncile sunt precaute când vine vorba de acordarea fondurilor pentru dezvoltarea centrelor comerciale, a declarat Ioana Gheorghiade, director executiv în cadrul BCR Erste Bank. Domnia sa a spus: "Nu acordăm finanţare fără monitorizarea proiectelor. Diferenţa dintre investitorii români şi cei străini o face profesionalismul. Este foarte important ca investitorii să aibă un plan solid atunci când vor să deschidă un centru comercial".

Matei Florea, director al firmei de avocatură Schoenherr România, susţine că investitorii străini caută pieţele mature, dar au început să vadă şi potenţialul pieţei autohtone: "Există discuţii între investitori care vor să achiziţioneze active neperformante de pe piaţa noastră şi să le convertească în alte tipuri de proiecte, dar nu neapărat în centre comerciale".

Stephan Mayer-Heinisch, preşedintele Consiliului Austriac al Centrelor Comerciale, a declarat că mall-urile trebuie să devină o a doua sufragerie pentru clienţi: "Dacă nu îşi cunosc bine clienţii şi nu relaţionează cu ei, investitorii n-au nicio şansă".

La rândul său, Ali Ergun Ergen, director în cadrul TBE Solutions, apreciază: "Elementul cheie în construirea centrelor comerciale este să-ţi asculţi publicul-ţintă şi să vezi ce aşteptări are. Există o presiune foarte mare asupra retailerilor să realizeze studii de fezabilitate pentru centrele comerciale care să ţină cont de nevoile clienţilor. Noile mall-uri trebuie să fie mai mult decât nişte cutii cu magazine şi să ofere un număr cât mai mare de spaţii deschise pentru public".

Domnul Ergen susţine că încă există potenţial şi cerere pentru construcţia de centre comerciale, iar tendinţa următorilor ani este să se renoveze mall-urile pe piaţă.

Gaiţă, Anchor Group: "Primele centre comerciale construite în Bucureşti trebuie să intre în restructurare"

Răzvan Gaiţă, directorul general al Anchor Group, a declarat că primele centre comerciale din Bucureşti trebuie să intre într-o restructurare şi o repoziţionare pe piaţă pentru a rămâne competitive. "Am început deja să renovăm unele mall-uri, iar lucrările vor dura cel mult un an şi jumătate. Dimensiunile acestor centre comerciale vor rămâne la fel pentru cel puţin zece ani", a explicat domnul Gaiţă.

Luiza Moraru, şeful departamentului de retail din cadrul CBRE România, susţine că marii investitori caută să-şi extindă mall-urile şi în afara Capitalei. Domnia sa a precizat: "Există suficientă tehnologie care poate reduce consumul de energie al acestor clădiri cu până la 20%, dar această reducere a costurilor trebuie să fie însoţită de investiţii majore". Reprezentantul CBRE a menţionat că reducerea consumului de energie şi îmbunătăţirea serviciilor trebuie să fie priorităţile celor care dezvoltă centre comerciale, pentru a oferi clienţilor cele mai bune preţuri.

Maxim, Ensight: "Creşterea consumului va spori vânzările mall-urilor cu 3,5%"

Creşterea consumului din acest an va spori veniturile centrelor comerciale din ţara noastră cu 3,5%, a declarat, ieri, Robert Maxim, director în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Ensight Management Consulting. Domnia sa a precizat: "În 2014, estimăm o creştere a consumului cu 4,68% pentru produsele non-alimentare şi servicii, dar şi o cerere mai mare pentru bunurile produse în ţară. Preţurile la alimente sunt aşteptate să scadă cu 0,4%, în acest an, ceea ce va avea un puternic impact pozitiv asupra ratei inflaţiei. 60% din cheltuielile românilor se îndreaptă către cumpărarea de mâncare".

Conform prognozelor Ensight, economia ţării noastre va creşte cu 2,3% în acest an şi cu 2,5% în 2015. De asemenea, preţul energiei va creşte cu 5% conform programului de liberalizare, volumul exporturilor va fi mărit cu 5,7%, iar rata şomajului va rămâne stabilă la 7,2%.

Domnul Maxim a adăugat că politicile autorităţilor nu sprijină dezvoltarea economiei, iar lipsa dezbaterilor publice nu încurajează investiţiile. Robert Maxim nu se aşteaptă la investiţii majore pe piaţa centrelor comerciale în acest an electoral.

Aproximativ 15% dintre centrele comerciale existente în România îşi vor schimba destinaţia în perioada următoare, a declarat Brigitte Schmitt, managing partner al firmei Oasis Shopping Center Services, divizia de administrare comercială şi tehnică pentru sectorul de retail a dezvoltatorului imobiliar Oasis. Domnia sa susţine că acest fenomen va apărea pentru că proprietarii acestor proiecte nu au reacţionat la timp la modificările comportamentului consumatorilor sau la concurenţă.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb