Valoarea pieţei autohtone de publicitate outdoor va creşte anul acesta cu până la 15%, în condiţiile în care anul trecut acesta s-a ridicat la 67 milioane euro, a declarat directorul de marketing al companiei de profil Affichage, Ariadna Pleşu.
"Pe piaţa românească de publicitate outdoor activează patru companii internaţionale, care ocupă segmentul majoritar din piaţă, restul cotei fiind reprezentat de circa 30 de companii locale de talie medie şi mică", a precizat reprezentantul Affichage.
În ce priveşte tarifele percepute clienţilor, acestea pot varia între 85 şi 10.000 euro pe lună, în funcţie de suprafaţa reclamei, poziţionare sau structura formatului.
"Panourile clasice - billboard - au costurile cele mai mici, în timp ce structurile de mari dimensiuni, precum meshuri, prisme, cuburi, pot atinge valori considerabile, chiar şi de nivelul zecilor de mii", a afirmat directorul de marketing.
Referitor la preferinţele clienţilor, acesta a spus că există o tendinţă generală în piaţă de a alege suporturi premium - backlituri - indiferent de obiectivele campaniei sau de produsul căruia i se face reclamă. Dacă vorbim însă de clienţii tradiţionali de outdoor, aceştia folosesc un mix de formate, în funcţie de obiective, precum şi de specificul fiecărei pieţe. Selecţia unei varietăţi de formate provine din posibilitatea alocării de către clienţi a unor bugete considerabile pe outdoor versus bugete mici sau medii, unde clienţii se canalizează pe un singur tip de produs", a adăugat Ariadna Pleşu.
Privitor la problemele cu care se confruntă industria autohtonă de profil, Ariadna Pleşu a spus că acestea sunt reprezentate de "lipsa unei reglementări legislative în domeniu, precum şi lipsa transparenţei informaţiei cu privire la licitaţii".
Potrivit reprezentantului Affichage, publicitatea outdoor reprezintă aproximativ 10% din totalul publicităţii desfăşurate în România, faţă de celelalte state comunitare, unde acest segment atinge 15 - 20% din totalul pieţei.