LafargeHolcim, unul dintre cei mai mari producători mondiali de ciment, se aşteaptă la o încetinire a vânzărilor şi la o profitabilitate mai ridicată, în 2019, conform Reuters, prelucrată de Agerpres.
Compania franco-elveţiană estimează o creştere a vânzărilor de 3-5% anul viitor, faţă de un avans de 4-6% previzionat pentru acest an, în urma vânzărilor de active şi a fluctuaţiilor de curs valutar.
Profitul recurent înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare va fi de cel puţin 5% în 2019, faţă de un obiectiv de 3-5% în 2018.
Directorul general Jan Jenisch a prezentat recent noul plan strategic, ce vizează o creştere anuală a cifrei de afaceri cuprinsă între 3% şi 5%, o creştere anuală a profitului operaţional de cel puţin 5%, o îmbunătăţire a fluxului de numerar până la peste 40% şi un randament al capitalului investit de peste 8%.
Performanţa LafargeHolcim în 2018 arată că strategia a dat roade, structura companiei a fost simplificată, iar LafargeHolcim este în grafic pentru a-şi reduce cheltuielile cu 400 de milioane de dolari, a afirmat, ieri, Jan Jenisch.
Compania Lafarge a devinit LafargeHolcim după fuziunea din anul 2015. La momentul respectiv a vândut unităţile de producţie din România către producătorul Irlandez CRH, acest proces fiind necesar din punct de vedere al concurenţei pe acest segment de piţă.
În prezent compania deţine două fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare la Turda, 13 staţii ecologice de betoane, trei staţii de agregate şi trei terminal de ciment în Bucureşti. Compania are aproximativ 800 de angajaţi.
Activităţile grupului LafargeHolcim România sunt acum structurate în cadrul companiei Holcim România.