Sub umbrela Pentru un viitor mai bun, în anul financiar 2021 (1 martie 2021 - 28 februarie 2022), Lidl România a investit peste 35 milioane de lei, pentru dezvoltarea durabilă a societăţii româneşti, se arată într-un comunicat de presă. Retailerul susţine programe strategice din patru domenii de responsabilitate socială: educaţie, protecţia mediului, servicii de urgenţă şi programe strategice pentru dezvoltarea comunităţilor - aliniate la cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU. Compania a sprijinit peste 90 de ONG-uri ce desfăşoară programe ce răspund unor nevoi acute identificate în comunităţile locale, de la creşterea calităţii învăţământului din mediiile defavorizate şi perfecţionarea cadrelor didactice de la nivel naţional, până la educaţie pentru protecţia mediului şi combaterea poluării cu plastic a naturii.
Potrivit sursei citate, Lidl România şi-a continuat şi în anul financiar 2021 angajamentele asumate pe termen lung, prin susţinerea partenerilor din societatea civilă şi a programelor dezvoltate împreună, care îşi propun să contribuie la rezolvarea sau îmbunătăţirea unor puncte nevralgice identificate în societate, strâns legate de cele patru direcţii strategice de responsabilitate sociale ale companiei: educaţie, protecţia mediului, servicii de urgenţă şi programe strategice pentru dezvoltarea comunităţilor. În anul financiar 2021, compania a investit peste 35 milioane de lei şi a sprijinit peste 90 de ONG-uri care prin activităţile şi programele lor au impact la nivel naţonal.
"Pentru un viitor mai bun este motto-ul şi viziunea care ne ghidează în strategia noastră de responsabilitate socială, iar faptul că a mai trecut un an în care vedem cum împreună cu partenerii noştri din societatea civilă am mai făcut câţiva paşi importanţi în obţinerea binelui pe care îl dorim generaţiilor viitoare ne confirmă că faptele noastre au avut impactul pozitiv pe care ni l-am propus. Ne dorim ca responsabilitatea să devină un mod de a gândi şi de acţiona pentru fiecare dintre noi, pentru că încă mai sunt multe provocări de rezolvat în societatea noastră, dar ştim că avem alături de noi oameni care continuă să creadă în puterea faptelor concrete, lucru pentru care le mulţumim", a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare şi CSR Lidl România.
Protecţia mediului - peste 13,6 milioane de lei în vederea combaterii şi prevenirii poluării cu plastic şi a reducerii risipei alimentare
Pentru a susţine combaterea şi prevenirea poluării cu plastic, Lidl România a investit peste 11,7 milioane de lei în programe dezvoltate împreună cu societatea civilă, sumă care s-a concretizat în 2021 în:
- Programul ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului), de colectare separată a deşeurilor reciclabile a fost implementat în 15 municipii reşedinţă de judeţ din ţară şi în 4 sectoare din Bucureşti (sectoarele 1, 2, 3 şi 6). Aproape 550.000 de elevi beneficiază de sistemul de colectare selectivă din aproape 1.000 de şcoli înscrise, la nivel naţional. Proiectul este într-o permanentă extindere şi îşi propune să ajungă în toate reşedinţele de judeţ în următorul an şcolar;
- Peste 44 de tone de deşeuri au fost colectate din apele Dunării şi ale afluenţilor săi, cu ajutorul a 3.400 de voluntari, şi alte 16 tone de deşeuri au fost colectate prin intermediul a 4 bariere plutitoare instalate pe râurile Cerna, Jiu, Olt şi Buzău, contribuind la combaterea poluării cu plastic, de la începutul programului Cu Apele Curate, în 2019. Totodată, în cadrul grantului Cu Apele Curate, Lidl România a finanţat încă 15 iniţiative ale unor ONG-uri, pentru a putea demara programe locale de combatere şi prevenire a poluării cu plastic.
- Prin activităţile Patrulei Zero Plastic, coordonată de WWF (World Wildlife Fund), voluntarii au reuşit să acopere peste 1500 de kilometri în Delta Dunării şi să colecteze peste o tonă de plastic. Totodată, Patrula a reuşit să crească gradul de informare şi educare a comunităţilor şi turiştilor privind pericolul ecologic al plasticului.
Pentru reducerea risipei alimentare, în anul financiar 2021, Lidl România a contribuit cu peste 1,8 milioane de lei, sprijinind atât financiar, cât şi prin donaţii de produse dezvoltarea reţelei naţionale de Bănci pentru Alimente. În prezent, există Bănci pentru Alimente în Bucureşti, Cluj-Napoca, Roman, Braşov, Oradea, Timişoara, Constanţa, Craiova şi Galaţi.
Educaţie - Lidl România a susţinut 6 parteneri strategici cu peste 10 milioane de lei
-Alături de Centrul Step by Step, a fost continuată promovarea conceptului de educaţie timpurie şi a beneficiilor pe care le aduce în dezvoltarea copiilor, şi prin urmare, a societăţii. Astfel, peste 2.350 de cadre didactice au participat la cursuri de formare în metodologia alternativei educaţionale Step by Step şi peste 1.500 de profesionişti au participat la cursurile de formare şi schimburi de bune practici desfăşurate online pentru creşterea competenţelor;
- În cadrul parteneriatului strategic cu Teach for Romania, retailerul a susţinut organizaţia pentru deschiderea primului său birou regional din ţară, cu sediul la Iaşi, care deserveşte zona Moldovei, una dintre cele mai defavorizate regiuni din România, din perspectiva accesului la educaţie de calitate îngreunat pentru mulţi copii. Obiectivele Teach for Romania vizează recrutarea unui număr mai mare de profesori la nivel local, ce vor fi pregătiţi şi susţinuţi de către membrii echipei biroului regional, pentru a putea preda în comunităţile vulnerabile din zona Moldovei;
- Pe lângă susţinerea anuală a programului Pâine şi Mâine, retailerul a donat către World Vision România, cu ajutorul clienţilor săi, suma de 820.000 lei, pentru extinderea şi digitalizarea programului. Acesta a fost nominalizat în anul 2021, de către Autoritatea Naţională pentru Drepturile Copilului şi Adopţiei, ca exemplu de bună practică la nivel naţional, pentru modelul de intervenţie propus privind acordarea de servicii socio-educaţionale copiilor vulnerabili din mediul rural;
- 712 directori de şcoală din toată ţara au beneficiat de programul de pregătire organizat de Asociaţia de Valori în Educaţie, pentru ocuparea posturilor de directori de grădiniţe, şcoli şi licee. 700 de specialişti în business au lucrat alături de echipa Academiei de Leadership şi Management Şcolar pentru a sprijini directorii de şcoli în acest demers;
- Totodată, împreună cu Fundaţia Leaders, retailerul a încurajat peste 1.000 de liceeni să-şi descopere vocaţia, să exploreze oportunităţi de carieră, dar şi să se implice în activităţi comunitare.
Lidl România a sprijinit cu peste 2,7 milioane de lei dezvoltarea infrastructurii serviciilor de urgenţă, pentru achiziţia a:
- 6 motociclete de intervenţie urbană, echipate cu toate dispozitivele medicale necesare acordării extrem de rapide a primului ajutor, care deservesc judeţele Mureş, Sibiu şi Oradea;
- Unei ambulanţe special proiectate pentru uzul pediatric, pentru Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii "Grigore Alexandrescu", în urma apelului la solidaritate lansat de Salvaţi Copiii România;
- Unei multifuncţionale de descarcerare din dotarea elicopterului SMURD Bucureşti;
- Ansamblului de corturi din cadrul Postului Medical Avansat aflat în dotarea Autospecialei de Intervenţie la Accidente Colective şi Calamităţi aparţinând ISU Iaşi;
În plus, în anul financiar 2021, Lidl România a continuat susţinerea programului Bucureştiul Pregătit, care a finanţat patru proiecte de informare şi educare pe tema riscului seismic şi pregătirea pentru cutremur pentru locuitorii din Bucureşti şi Ilfov, cursuri de prim-ajutor şi/sau pregătire pentru cutremur în grădiniţe, şcoli, licee, facultăţi şi creşterea capacităţii pentru intervenţia post-cutremur. De la lansarea programului, 3.000 de oameni au făcut cursuri de prim-ajutor, 13.000 de elevi şi profesori au făcut cursuri de pregătire pentru cutremur, 17 câini de căutare-salvare au fost certificaţi pentru acţiuni de salvare din dărâmături şi 200.000 de oameni au fost expuşi mesajului despre riscul seismic.
Dezvoltarea comunităţilor prin susţinerea financiară cu peste 8,5 milioane lei
Potrivit sursei citate, şi în anul 2021, Lidl a continuat să susţină programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi, ce oferă micro-granturi nerambursabile pentru iniţiative comunitare de protecţie a mediului şi educaţie. Cea de-a doua ediţie a programului s-a adresat iniţiativelor din 5 oraşe: Bacău, Baia Mare, Constanţa, Ploieşti, Timişoara. În total, 35 de proiecte din domeniile educaţie şi protecţia mediului au fost alese pentru a răspunde concret nevoilor comunităţilor. Printre acestea se numără şi câteva proiecte implementate în premieră sau care au surprins prin atractivitate şi interes comunităţile cărora li s-au adresat: prima piesă de teatru de animaţie jucată şi pusă în scenă de adolescenţi cu scenografie din materiale reciclabile din Bacău, primul proiect de compostare cu 3 puncte în Baia Mare şi primul proiect de "citizens science" cu puncte de observaţie pe canalul Bega din Timişoara.
Lidl România a continuat parteneriatul strategic cu Ambasada Sustenabilităţii şi, în anul 2021, în premieră în România, a fost celebrată Ziua Sustenabilităţii, pe data de 27 octombrie când este sărbătorită la nivel global. Cu această ocazie, a fost lansat studiul de precepţie, "Cum îşi imaginează românii că arată un viitor sustenabil?", ce reprezintă un punct de plecare pentru iniţiativele şi programele de sustenabilitate ce pot fi dezvoltate pentru îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă asumate de Organizaţia Naţiunilor Unite prin Agenda 2030. De asemenea, Lidl a susţinut pentru al treilea an misiunea Code for Romania de a digitaliza societatea românească, în cadrul unui parteneriat strategic. În cadrul programului Civic Labs, au fost publicate 5 rapoarte de cercetare şi au fost dezvoltate peste 50 de soluţii în cele cinci domenii de interes: servicii de sănătate eficiente, acces la servicii de educaţie, managementul deşeurilor, incluziune pentru persoanele LGBTQ+, primării funcţionale.
Din dorinţa de a fi mai aproape de comunităţile în care activează şi de a răspunde nevoilor lor, în 2021, Lidl a început să susţină proiectele Asociaţiei Zi de Bine. Cu sprijinul retailerului şi al celorlalţi doi parteneri strategici, au fost implementate 12 proiecte la nivel naţional, în 21 de judeţe, de care au beneficiat 15.000 de persoane, în cauze legate de educaţie, sănătate, incluziune socială, combaterea sărăciei şi protecţia mediului.