Companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL şi Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat anul calendaristic 2023 cu o cifră de afaceri consolidată de peste 22,4 miliarde de lei net, un profit net de aproximativ 1 miliard de lei şi investiţii de peste 1 miliard de lei. Rata de profitabilitate pentru anul calendaristic 2023 este 4,7%, în scădere faţă de anul anterior (5,3%), când cifra de afaceri înregistrată de Lidl în România a fost de peste 18,5 miliarde lei, iar profitul net de aproape 1 miliard de lei, conform unui comunicat transmis redacţiei.
În acelaşi an calendaristic, Lidl România• a direcţionat către bugetul de stat peste 495 milioane de lei, sumă care reprezintă valoarea contribuţiilor şi impozitelor achitate pentru cei peste 12.000 de angajaţi, dar şi peste 70 milioane de lei la fondul de mediu. Mai mult, retailerul a făcut investiţii sociale în programe desfăşurate cu societatea civilă în valoare de peste 45 milioane de lei, potrivit comunicatului.
Lidl România continuă să contribuie activ la dezvoltarea economică a României prin investiţii constante şi concrete pe plan local, dar şi prin contribuţii directe la bugetul de stat, în valoare de peste 2,2 miliarde de lei. Prin activitatea sa, Lidl, în România, are un impact socio-economic semnificativ asupra comunităţilor locale, iar acest lucru se reflectă în toate ariile de dezvoltare: de la investiţii în forţa de muncă, la dezvoltarea parteneriatelor cu producători locali şi contribuţiile la bugetul de stat prin taxe şi impozite, până la sprijinul acordat societăţii civile.
Susţinerea producătorilor români şi promovarea producţiei locale
Una dintre priorităţile Lidl România este extinderea continuă a colaborărilor cu producătorii locali, un obiectiv pe care retailerul îl urmăreşte cu consecvenţă încă de la intrarea pe piaţa locală, iar, de la an la an include în ofertă un număr din ce în ce mai mare de produse realizate în parteneriat cu furnizori români. Astfel, în anul calendaristic 2023, retailerul a avut în întreg sortimentul 3.536 de produse dezvoltate cu furnizori locali şi peste 117.312 de tone de legume şi fructe româneşti disponibile la raft. Anul trecut compania a lucrat cu peste 465 de furnizori români pentru întreg sortimentul de produse, se menţionează în comunicat.
Mai mult, Lidl România a continuat să faciliteze exportul produselor furnizorilor români către magazine Lidl din Europa, în valoare de peste 26 milioane de euro.
"2023 a fost un an în care am continuat să creştem şi avem convingerea ca acest lucru s-a datorat faptului ca nu ne-am abătut de la esenţa modelului nostru de business: produse la cel mai bun raport calitate-preţ. Deşi au fost creşteri de costuri în întreaga piaţa şi pe întreg lanţul valoric, acest lucru nu s-a reflectat semnificativ în coşul de cumpărături al clientului Lidl. Ne-am asumat parţial aceste creşteri, iar amortizarea acestora a avut loc în marja noastră. Acest lucru se vede în rezultatele noastre financiare - am continuat să fim prima alegere a clienţilor şi am înregistrat o cifra de afaceri mai mare cu 18% faţă de anul precedent, dar rata de profitabilitate este în scădere faţă de anul anterior, de la 5,3% la 4.7%", a spus Marco Giudici, CEO Lidl România.
Crearea de noi locuri de muncă, în fiecare an
Odată cu expansiunea la nivel local, Lidl România• contribuie şi la creşterea economică a comunităţilor locale prin crearea de noi locuri de muncă. Astfel, în anul calendaristic 2023, pentru cei peste 12.000 de angajaţi, Lidl România• a contribuit la bugetul de stat cu peste 495 de milioane de lei, se precizează în comunicat.
Peste 45 milioane de lei investiţi în programe pentru comunitate