• Investiţia în departamentul de media a fost de aproximativ 447.000 RON
• "Câştigăm cam 80% din pitch-urile la care participăm", susţine Diana Flutur, director general al "Odyssey"
Una din valorile agenţiei de publicitate "Odyssey" este să investească în permanenţă, atât în echipele care lucrează la "Odyssey", cât şi în afacerea propriu-zisă, pentru a putea fi conectaţi la realităţile industriei de publicitate, conectaţi la consumatori şi la mişcările lor perceptuale, ne-a declarat Diana Flutur, directorul general la agenţiei "Odyssey". În acest sens, anul trecut, "Odyssey" a investit în dezvoltarea diviziei specializate de media. Acest lucru implică organizarea echipei, training, cumpărarea tuturor softurilor de industrie, investiţia în crearea unor instrumente proprietare de monitorizare şi analiză, overhead etc. Investiţia în departamentul de media a fost de aproximativ 447.000 RON. În domeniul cercetării, pe lângă cumpărarea tuturor datelor cantitative de industrie disponibile, agenţia a investit într-un studiu personalizat de segmentare psiho-motivaţională a mediei din România.
Potrivit datelor financiare ale companiei, "Odyssey" a înregis-trat anul trecut o pierdere de circa 50.000 de RON. Doamna Flutur ne-a precizat: "Noi nu vedem aşa-zisa < pierdere > de anul trecut ca pe o pierdere. Ea se datorează investiţiei pe termen lung în independenţa companiei, în îmbunătăţirea abilităţilor noastre şi în dezvoltarea serviciilor integrate pe care le oferim clienţilor noştri.
Din acest an, divizia de media a devenit total operaţională. Astăzi facem buying direct, precum şi strategie, planning, analiza post-buy, şi research. Iată cum ne dezvoltăm". Pentru acest an, conducerea "Odyssey" estimează o cifră de afaceri de aproximativ 8 milioane de dolari. De asemenea, doamna Diana Flutur previzionează şi înregistrarea unui profit în acest an: "Nu aş dori să mă lansez în previziuni de valori, ci să vă ofer o cifră concretă la începutul anului viitor. Pe de altă parte, în industria noastră cel puţin, cred că sunt multe alte criterii de a judeca valoarea unei agenţii".
În opinia directorului general al "Odyssey", măsura valorii unei agenţii este dată de echipa care o constituie, de cât de buni sunt oamenii ei, cât de uniţi şi de creativi sunt. În plus, sunt importanţi clienţii agenţiei, gradul de câştig în pitch-uri, campaniile şi rezultatele lor. Şi, nu în ultimul rând, sunt importante premiile.
Doamna Flutur a mai adăugat: "Considerăm că avem una dintre cele mai puternice şi complexe echipe în industrie, clienţi prestigioşi, de care suntem mândri, care sunt fie lideri de marcă în categoriile lor, fie se îndreaptă înspre acolo. Câştigăm cam 80% din pitch-urile la care participăm. Şi avem rezultate notabile ale muncii noastre, dovada fiind chiar premiile Effie pe care le-am câştigat anul acesta, la prima noastră participare (trei premii Effie - pentru ABN Amro, pentru Bebeko şi pentru Rompetrol)".