2Performant anunţă că în al doilea trimestru din 2022, a înregistrat 12.281 utilizatori unici în cadrul platformei proprii, o creştere cu 61% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cei peste 12.000 de utilizatori au trimis 18,6 milioane de click-uri către magazinele online din 2Performant, care s-au concretizat într-un număr total de 393.000 de vânzări online, a căror valoare s-a ridicat la 21,6 milioane de euro, excluzând TVA, o apreciere cu 49% în comparaţie cu T2 2021, şi care au generat comisioane de 1,35 milioane de euro, în creştere cu 44% faţă de al doilea trimestru din 2021.
"Suntem extrem de mulţumiţi de evoluţia indicatorilor cheie din al doilea trimestru al acestui an, printre care numărul de utilizatori, valoarea vânzărilor, precum şi comisioanele pentru afiliaţii noştri. Există semne că piaţa de e-commerce pierde din tracţiunea câştigată în perioada pandemiei, însă în acest context, observăm cum conceptul nostru de gamificare a marketingului nu numai că bate tendinţa pieţei, dar oferă şi randamente superioare afiliaţilor noştri, precum şi advertiserilor. În primele 6 luni am depăşit deja 42 de milioane de euro ca vânzări generate pentru clienţii noştri, ceea ce ne face încrezători că în tot anul 2022 putem depăşi pentru prima oară pragul de 100 de milioane de euro pe acest indicator important. Astfel, previzionăm că serviciile de marketing afiliat vor avea un rol din ce în ce mai important în cadrul procesului de e-commerce, ceea ce va îmbunătăţi şi eficientiza promovarea retailerilor în mediul online. Pe lângă rezultate, nivelul de transparenţă pe care îl oferim în această relaţie dintre afiliaţi şi advertiseri este de neegalat. Continuăm să lansăm iniţiative şi concursuri care aduc valoare adăugată întregului ecosistem. Aceste inovaţii pot fi observate în indicatorii cheie pe care îi raportăm astăzi şi se vor reflecta ulterior şi în rezultatele pentru S1 2022, pe care le vom raporta la sfârşitul lunii august," a declarat Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al 2Performant.
În al doilea trimestru din 2022, valoarea medie a vânzărilor (fără TVA) prin intermediul platformei 2Performant a fost de 55 de euro, o creştere cu 9% faţă de T2 2021, iar rata de conversie a fost de 2,1%, o apreciere cu 5% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, câştigul mediu al afiliaţilor per 100 de click-uri a fost de 7,24 euro, o variaţie pozitivă de 12% prin raportare la anul anterior, în timp ce randamentul bugetelor de marketing afiliat pentru fiecare euro investit a fost de 16, înregistrând o uşoară creştere faţă de al doilea trimestru din 2021.
Principalele categorii de produse vândute în al doilea trimestru din 2022 au fost: Modă, Cărţi & Filme & Muzică, Farmaceutice, Beauty, Electronice IT&C, Jucării şi Produse pentru copii, Casă & Grădină, Sporturi & Outdoors, Sănătate & Îngrijire Personală şi Produse pentru animale de companie. În perioada analizată, primii zece clienţi ai 2Performant, conform valorii comisioanelor, au fost: Elefant, Answear, DY Fashion, FashionDays, Somproduct, Nichiduţă, ePantofi, NeaKaisa, Cărtureşti şi StarShinerS.
Rezultatele generate de utilizatorii 2Performant sunt actualizate zilnic pe website-ul companiei, unde sunt afişate tendinţele privind comportamentul de cumpărare online atât la nivel de reţea, cât şi defalcat pe principalele industrii. Compania intenţionează să continue publice astfel de date agregate la finalizarea fiecărui trimestru pentru ca acţionarii şi investitorii să aibă o înţelegere cuprinzătoare asupra funcţionalităţii indicatorilor de business ai 2Performant pe parcursul unui an de activitate.
2Perfomant este listată pe piaţa AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acţiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti pentru această piaţă. În 2021, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 25,7 milioane de lei, o creştere cu 27% faţă de 2020. Pentru 2022, 2Performant vizează o cifră de afaceri de 34,9 milioane de lei, o majorare cu 35% comparativ cu 2021.