Numărul de clienţi din segmentul corporate al Băncii Române de Credite şi Investiţii (BRCI) aproape că s-a dublat pe parcursul anului 2021, iar portofoliul de credite pentru companii s-a majorat cu aproximativ 60% anul trecut, ajungând la peste 900 de milioane de lei - produsul principal de creditare fiind reprezentat de activităţile de factoring, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, alături de alte şapte bănci de top din România, BRCI face parte din Factor Chain International (FCI), oferind astfel întreaga gamă de produse de factoring: factoring intern, precum şi internaţional, cu sau fără recurs. Anul trecut, banca a procesat 6.827 facturi în valoare de 460,6 milioane lei, faţă de 5.653 facturi în valoare de 334,6 milioane lei în 2020, iar portofoliul de clienţi şi debitori cedaţi este bine dispersat, toate operaţiunile fiind efectuate cu o rată zero de nerambursare.
De asemenea, la finalul anului trecut, rata lichidităţii băncii s-a majorat de 1,8 ori (faţă de cifra înregistrată la finele ultimei luni din anul precedent), lichiditatea imediată situându-se la aproape 100%, dublu faţă de media pieţei bancare din România, potrivit analizei comparative a Băncii Naţionale a României (BNR).
La sfârşitul lui 2021, BRCI avea o solvabilitate de 74%, semnificativ peste media sistemului bancar românesc
Având un portofoliu bilanţier de credite de 63,8 milioane lei, ratele sale de solvabilitate, lichiditate, acoperirea provizioanelor şi calitatea activelor sunt unele dintre cele mai bune din sistemul bancar local. Mai exact, la finele anului 2021, BRCI avea solvabilitatea (fonduri proprii/valoarea totală a expunerii la risc) de 74%, situându-se astfel peste media înregistrată de sistemul bancar românesc, de doar 22%. În acelaşi timp, rata creditelor şi avansurilor neperformante ale BRCI a fost de 0,05% (3,35% - media sistemului bancar), în timp ce gradul de acoperire cu provizioane a creditelor si avansurilor neperformante a fost de 100%, media industriei fiind de 66%.
Totodată, numărul de bănci corespondente la care au fost deschise conturi Nostro (n.r. cont de corespondent al unei bănci deschis la o altă bancă, din ţară sau din străinătate, în baza unei convenţii între cele două instituţii bancare) pentru BRCI a crescut cu circa 60%, anul trecut faţă de anul precedent, iar numărul băncilor cu chei SWIFT schimbate a crescut, la rândul său, cu 25%.
Tot în 2021, portofoliul clienţilor de retail al Băncii Române de Credite şi Investiţii (BRCI) a crescut cu un procent de 230% faţă de anul 2020, această creştere venind în contextul în care în noiembrie anul trecut, acţionarii BRCI au majorat capitalul social al instituţiei bancare cu 24,75 milioane lei, acesta ajungând în prezent la 122.592.105,70 lei.
În 2021, BRCI şi-a consolidat activitatea şi guvernanţa corporativă, punând accent şi pe optimizarea diferitelor procese, precum cel de recrutare, pe digitalizare, pe dezvoltarea ofertei de servicii şi produse pentru clienţi. În acelaşi timp, banca a reuşit să îşi extindă portofoliul de clienţi, prin intrarea pe noi segmente de piaţă, adoptând o strategie axată pe investiţiile în tehnologie, în sisteme şi soluţii tehnice care să deservească într-o manieră cât mai simplă nevoile de banking ale clienţilor, sporind în acelaşi timp eficienţa proceselor interne de business.
Tot anul trecut, trei bancheri cu o expertiză remarcabilă au fost numiţi în conducerea băncii, consolidând astfel guvernanţa corporativă la nivelul acesteia şi păstrând în acelaşi timp membrii independenţi majoritari, în Consiliului de Supraveghere.
Transformarea digitală, prioritatea BRCI în 2022
La începutul acestui an, banca a lansat platforma online pentru înrolarea de la distanţă a clienţilor de retail, prin intermediul căreia aceştia îşi pot deschide un cont bancar online în doar 10 minute. Platforma permite accesul de la distanţă la pachetul "Cont Total Digital ", care include soluţii pentru principalele tipuri de tranzacţii din sfera de retail, precum: număr nelimitat de plăţi naţionale de mică valoare gratuite şi emiterea gratuită a cardurilor de debit.
Pentru anul 2022, BRCI intenţionează să îşi accelereze eforturile de transformare digitală, astfel încât să poată crea produse şi servicii inovative, care să răspundă aşteptărilor, în continuă schimbare, ale consumatorilor digitali.
Printre principalele obiective pe care banca le are în vedere, pentru anul curent, se numără: investiţii suplimentare în noi canale digitale (precum aplicaţiile BRCI iBanking, BRCI Mobile etc.), pentru a simplifica interacţiunea clienţilor cu banca, precum şi pentru a adăuga noi funcţionalităţi; îmbunătăţirea procesului de înrolare digitală de la distanţă, pentru clienţii de retail, cât şi implementarea unui proces similar pentru clienţii corporativi cu rezidenţa în România, dar şi dezvoltări aferente sistemelor de plăţi la care BRCI este membră, se arată în comunicat.