EJobs România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 12 milioane de euro, în creştere cu 78% faţă de 2020, potrivit unui comunicat al companiei, remis astăzi redacţiei.
De asemenea, liderul pieţei de recrutare a înregistrat o creştere de 20% şi faţă de 2019, primul an în care cifra de afaceri a depăşit valoarea de 10M euro, o premieră pe piaţa românească. Totodată, ianuarie 2022 este cea mai bună lună din istoria de peste 22 de ani a eJobs România din punctul de vedere al veniturilor şi prima în care s-a depăşit numărul de peste 1.000 de companii noi într-o singură lună, 89% dintre acestea fiind IMM-uri.
"Anul trecut a fost unul extrem de prolific pentru industrie, deci şi pentru noi. În 2021, eJobs şi-a crescut şi cota de piaţă, ajungând să deţină peste 60% din piaţa locală de recrutare online. 2022 a debutat şi el la cote istorice. Putem spune cu certitudine că ne aflăm în faţa unuia dintre cei mai efervescenţi ani de pe piaţa muncii din România. Deşi am avut o creştere fabuloasă a cifrei de afaceri anul trecut, de 78%, avem semne incredibil de optimiste din piaţă şi pentru anul acesta. Pentru 2022, ţintim o creştere de 20% a cifrei de afaceri", spune Bogdan Badea, CEO eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România.
O altă creştere semnificativă în luna ianuarie a acestui an se constată şi în ceea ce priveşte numărul joburilor remote. Astfel, din totalul locurilor de muncă noi disponibile în ianuarie pe eJobs.ro, 9,4% au fost remote, în creştere faţă de perioada similară a anului trecut, când reprezentau doar 4,2%. În acelaşi timp, procentul aplicărilor pentru joburile remote în ianuarie 2022 a fost de 11,7%. Acest lucru marchează o nouă premieră: cea mai mică diferenţă procentuală între cererea şi oferta de joburi remote - până acum procentul aplicărilor pentru joburile remote, de la lună la lună, era aproape dublu faţă de oferta de joburi; acum acestea sunt mult mai aproape de echilibru.
"În ceea ce priveşte numărul de aplicări, observăm şi aici o revenire la nivelul pre-pandemic. Am închis luna ianuarie 2022 cu 1 milion de aplicări, în scădere faţă de anul trecut, dar totuşi peste ianuarie 2020, când încă nu izbucnise pandemia. E absolut clar că lupta pentru talente se adânceşte tot mai mult, că nu mai sunt suficiente instrumentele clasice de recrutare şi vom vedea tot mai multe companii care apelează la recrutare inteligentă şi campanii complexe de recrutare pentru a atrage candidaţii. Totodată, e din ce în ce mai clar că, deşi salariul şi beneficiile extrasalariale rămân principalul criteriu care determină românii să-şi schimbe jobul, acestea nu mai constituie un diferenţiator, căci vom vedea creşteri salariale pe aproape toate domeniile şi industriile în acest an. E nevoie de orientare mult mai clară către candidat, de campanii complexe şi complete de employer branding", mai spune Bogdan Badea.