ÎN ANUL 2021 Obor21 a înregistrat o crestere a cifrei de afaceri 155.000 de euro

G.B
Companii / 26 ianuarie 2022

Florian Mateiţă, cofondator Obor21.ro

Florian Mateiţă, cofondator Obor21.ro

Obor21, prima cooperativă ţărănească digitală din România, încheie cel de-al doilea an de activitate cu o cifră de afaceri de 155.000 de euro, marcând astfel o creştere cu 55% faţă de anul precedent. Evoluţia semnificativă a fost susţinută atât de accelerarea comerţului online în pandemie, cât şi de schimbarea comportamentului de consum al românilor, creşterea gradului de recurenţă al comenzilor plasate fiind un indicator cheie în 2021. Pentru anul 2022, cei doi fondatori vizează diversificarea portofoliului de produse şi extinderea zonei de livrare, preconizând astfel dublarea cifrei de afaceri, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, comanda medie a coşului s-a menţinut la aproximativ aceeaşi valoare ca în anul precedent în 2021, respectiv 230 lei, arată datele Obor21.ro. Diferenţa vine însă din comportamentul de consum. Astfel, dacă în 2020, contextul pandemic a creat agitaţie, iar achiziţionarea produselor alimentare a fost accelerată cu scopul de a crea provizii, în 2021 comportamentul de achiziţie a fost mai relaxat.

Cifrele la final de an arată că în 2021 au fost plasate comenzi de valori mai mici, dar cu un grad de recurenţă mai mare. Acesta tendinţă transmite un semnal pozitiv în ceea ce priveşte schimbarea comportamentului de achiziţie şi consum: clienţii îşi planifică cumpărăturile şi respectiv mesele cu produse din carne, consumând mai multe produse fresh în detrimentul obiceiului de a comanda mai mult şi de a congela, a precizat Florian Mateiţă, cofondator Obor21.ro.

35-40% dintre clienţi revin pentru o nouă comandă, iar peste 20% sunt clienţi cu mai mult de 4 comenzi plasate la nivelul anului 2021. Numărul mediu de produse comandate pe Obor21.ro se menţine la 5-6 produse/coş, la fel şi sezonalitatea comenzilor, aprilie fiind cea mai dinamică lună din punct de vedere al vânzărilor. Totodată, Obor21.ro raportează la nivel de an, creşteri semnificative la vânzările cărnii de ied (60% creştere faţă de anul precedent) şi de miel (16% creştere).

De departe, cea mai bună lună din 2021 a fost aprilie, datorită Paştelui. Dacă de Crăciun românii cumpără carne de porc, Paştele este prin excelenţă dedicat cărnii de miel şi mai nou şi de ied, o alternativă mai sănătoasă pentru miel şi o carne destul de rar solicitată în anii precedenţi. Mai mult, după un 2020 în care clienţii noştri s-au obişnuit să găsească în ofertă carne de caprine şi ovine oricând, în 2021 am remarcat o creştere a interesului, mai ales pentru prima categorie, aceasta fiind prezentă şi în comenzile care nu au avut legătură cu masa de Paşte, a detaliat Florin Mateiţă, cofondator Obor 21.

Schimbarea comportamentului de consum- motor de creştere în 2021

Potrivit datelor unui sondaj realizat online în Obor21.ro în a doua jumătate a anului trecut, la nivel naţional, cei mai mulţi români achiziţionează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile şi magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la ţărani), iar 7% de la ferme. Atunci când cumpăra carne de la ţară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferinţă în bucăţi mici. Alegerile confirmă tendinţa din ultimul an spre un consum echilibrat, evitând risipa alimentară şi cheltuielile inutile.

Cei care achiziţionează produse de la Obor21.ro sunt, în general, consumatori cu o cultură dezvoltată în privinţa alimentaţiei, interesaţi de provenienţa şi trasabilitatea produselor. Creşterea apetitului de cumpărături pentru carne de oaie şi în special de capră şi zahana, produse care nu se regăsesc în mod obişnuit în portofoliul supermarketurilor sau magazinelor specializate, conturează un nou segment de clienţi- cei pasionaţi de gătit, care comandă produse custom ca tip de tăiere pentru a prepara acasă specialităţi. În acest sens, investiţia în aparatura dedicată pentru prepararea acestor produse speciale a reprezentat o prioritate pentru Obor21.ro în anul precedent.

2021 a fost în mod cert anul iubitorului de carne bună, relaxat, adept al explorărilor în bucătărie, capabil să imagineze bunătăţi şi să depună efortul de a le găti cât mai gustos. Dinamica pozitivă a vânzărilor generate a fost influenţată, desigur, parţial şi de contextul pandemic ce a favorizat segmentul de comerţ online, dar mai ales de schimbarea comportamentului de consum al românilor. În zona HoReCa, relaxarea condiţiilor nu a readus acelaşi apetit al clienţilor pentru restaurante, ci, din contră, mulţi au continuat să comande online şi să gătească acasă, a explicat Florin Mateiţă.

Planuri de extindere: portofoliu de produse şi zona de livrare

Pentru 2022, Obor21.ro îşi propune să continue şi să extindă colaborarea cu magazinele de specialitate şi HoReCa, segmente ce au reprezentat 26% din vânzările la nivel de an, şi să diversifice portofoliul de produse, investind, totodată, în extinderea capacităţii şi zonei de livrare. Cei doi fondatori preconizează dublarea cifrei de afaceri în 2022, bazându-se pe creşterea constantă a numărului de clienţi şi pe gradul ridicat de recurenţă al clienţilor existenţi, alături de extinderile menţionate.

Lucrăm la extinderea zonei de livrare şi către nordul ţării, unde am avut solicitări constante pentru livrare în 2021, şi sperăm să reuşim acest lucru în prima jumătatea a lui 2022. În măsura posibilităţilor logistice ne dorim diversificarea portofoliului către noi categorii de produse, care să susţină conceptul de cooperativă ţărănească digitală. Este un an al creşterii, prin urmare avem în plan şi mărirea numărului de zile de livrare - în prezent două/săptămână -, respectând principiul meatbooking - rezervare înainte de sacrificare - şi promisiunea de a livra carnea proaspătă, în maximum 72 de ore, a mai precizat Florian Mateiţă.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb