Cifra de afaceri netă a concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaA a crescut, în anul financiar 2019/20 (1 martie 2019 până la 29 februarie 2020), cu 8,4% ajungând la 4,7 miliarde de euro, se arată într-un comunicat al companiei remis Redacţiei noastre.
Potrivit sursei citate, subgrupul operativ al concernului Hornbach Baumarkt AG, care, la data încheierii exerciţiului financiar, 29 februarie 2020, administra la nivel european 160 (anul precedent: 158) de magazine de materiale de construcţii şi de grădinărit precum şi magazine online în nouă ţări, şi- a majorat cifra de afaceri cu 8,1%, ajungând la 4,4 miliarde de euro.
"Fără a lua în considerare magazinele inaugurate sau cele închise şi ajustările de curs valutar, cifra de afaceri a magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit (DIY) a crescut cu 7,7% la nivelul concernului. Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH al concernului a înregistrat un plus la cifra de afaceri de 13,2%, ajungând la 299 milioane de euro.", arată comunicatul.
În anul de raportare 2019/20 şi până în momentul de faţă, criza generată de Covid-19 încă nu a afectat evoluţia afacerilor grupului Hornbach.
Albrecht Hornbach, preşedintele consiliului de administraţie al Hornbach Management AG, ia însă în calcul efecte notabile asupra evoluţiei afacerilor în 2020/21.
"Ca urmare a gradului ridicat de nesiguranţă privind evoluţia viitoare, în momentul de faţă nu se pot face afirmaţii concrete. Însă, din fericire, datorită puterii sale financiare şi a rezervelor de lichidităţi, consider că grupul Hornbach este foarte bine pregătit să facă faţă şi unor faze mai dificile", a declarat Albrecht Hornbach.
Potrivit Hornbach, veniturile din anul financiar 2019/20 se pare că au evoluat mai bine decât aşteptările. Conform primelor cifre preliminare, încă nevalidate, este de aşteptat ca rezultatul operaţional, ajustat la efecte de rezultat neoperative (EBIT ajustat), al concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaA să se situeze uşor peste marja de prognoză nominalizată (anul precedent: 134,9 milioane de Euro). După nouă luni se prognoza în continuare o creştere de două cifre, mică până la medie.Conform datelor preliminare, se estimează că în subgrupul Hornbach Baumarkt AG, EBIT-ul ajustat (anul precedent: 81,9 mil. Euro) a crescut mai mult decât dublu, după ce în prealabil se anticipase o creştere din domeniul procentual de două cifre, medie până la mare.
Motivul creşterii îl reprezintă, în esenţă, majorările cifrei de afaceri în condiţiile unor suprafeţe de vânzare comparabile şi o eficienţă a costurilor substanţial îmbunătăţită în trimestrul al patrulea (1 decembrie 2019 până în 29 februarie 2020). Prognoza actualizată a rezultatelor pentru 2019/20 stă sub rezerva faptului că în evoluţia viitoare a crizei generate de Covid-19 nu vor exista evenimente ulterioare datei bilanţului şi care ar trebui să fie luate în considerare retroactiv la încheierea exerciţiului financiar.
Magazinele de materiale de construcţii şi de grădinărit din Germania - plus 6,5% pe o suprafaţă de vânzare comparabilă
Cifra de afaceri netă pe segmentul DIY, inclusiv comerţul online a crescut în regiunea Germaniei în anul financiar 2019/20 cu 6,0%, ajungând la 2.245 mil. Euro. Pe o suprafaţă de vânzare comparabilă, aceasta însemnând fără să fie luate în considerare deschiderea unor noi magazine sau închiderea altora în ultimele douăsprezece luni, a rezultat o creştere de 6,5% (an precedent:2,2%). Astfel, Hornbach a avut rezultate substanţial mai bune decât branşa magazinelor de materiale de construcţii din Germania (anul calendaristic 2019: plus3,8%). În Germania, la data încheierii exerciţiului financiar, Hornbach administrează 96 (anul precedent: 97) de magazine în comerţul DIY clasic. Deşi Hornbach nu a deschis magazine noi în Germania, cota de piaţă a crescut până la 11,3% (anul precedent: 11,1%).
În cele opt ţări din afara Germaniei (regiunea reprezentată de restul Europei), inclusiv magazinele de materiale de construcţii şi grădinărit nou deschise în cea de-a doua jumătate a anului în Kristianstad (Suedia), Pre¹ov (Slovacia) şi Duiven (Ţările de Jos), precum şi în comerţul online, subgrupul Hornbach Baumarkt AG a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 10,4% ajungând la 2.183 mil. Euro. Contribuţiadin străinătate lacifra de afaceri a concernului a crescut de la 48,3% la 49,3%. Fără a lua în considerare magazinele inaugurate şi cele închise şi ajustările de curs valutar, în anul financiar 2019/20 Hornbach şi-a majorat cifra de afaceri în restul Europei cu 8,9% (în anul precedent: 6,5%). Incluzând efectele de curs valutar şi în condiţiile unor suprafeţe de vânzare comparabile, cifra de afaceri a crescut cu 9,2% (an precedent: 5,6%).
Dezvoltarea cifrei de afaceri a magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit Hornbach• , în condiţiile unor suprafeţe de vânzare comparabile (în %)
Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH a concernului a înregistrat în anul financiar 2019/20 o creştere a cifrei de afaceri cu 13,2% ajungând la 299 mil. Euro. Prin preluarea unor competitori, numărul de filiale s-a majorat comparativ cu anul precedent, de la 30 la 34 de locaţii.
Albrecht Hornbach consideră "amar" faptul că succesul anului financiar încheiat se estompează din cauza veştilor, care se modifică de la oră la oră, legate de criza generatăde Covid-19. Din cauza pandemiei, Hornbach a închis temporar magazinele staţionare din mai multe ţări, ca urmare a dispoziţiilor autorităţilor.
"Trebuie să luăm în calcul faptul că se vor produce pierderi în cifra de afaceri ca urmare a închiderilor. Însă acestea vor fi diminuate parţial datorită faptului că, mulţumită magazinelor noastre online, putem realiza totuşi în continuare unele vânzări, în ciuda închiderii magazinelor fizice. Ca urmare a gradului ridicat de nesiguranţă asupra evoluţiei viitoare, în momentul de faţă nu se pot face afirmaţii concrete. Însă, din fericire, datorită puterii sale financiare şi a rezervelor de lichidităţi, consider că grupul Hornbach este foarte bine pregătit să facă faţă şi unor faze mai dificile", a comentat Albrecht Hornbach despre situaţia actuală.