ING Bank România a anunţat un profit brut de 340 milioane de lei, pentru anul trecut, cu 19% mai mare faţă de cel din 2013, profitul net al operatorului bancar cifrându-se la 290 milioane lei.
Reprezentanţii ING Bank susţin că evoluţia pozitivă a rezultatelor financiare are la bază creşterea veniturilor şi scăderea costurilor cu provizioanele de risc, acestea din urmă fiind cu 40% mai mici decât în 2013.
Michal Szczurek, CEO ING Bank România, a precizat că rata creditelor neperformante a scăzut, în 2014 faţă de anul precedent, de la 9,7% la 5,7%.
"Am vândut portofolii de credite cu şi fără garanţii, mai puţine decât alte bănci, pentru că avem şi mai puţine credite cu probleme, însă nu aş vrea să intru în detalii despre valoarea portofoliilor vândute", a spus domnul Szczurek.
ING Bank are o creanţă garantată de 68,98 de milioane de lei (circa 15,3 milioane de euro) la Mediafax Group - companie aflată în procedura de insolvenţă -, reprezentând 53% din totalul datoriilor de aproximativ 40 de milioane de euro pe care grupul media le are către diverşi creditori, potrivit tabelului preliminar al creanţelor ce are ca dată de referinţă 16 decembrie 2014.
Michal Szczurek ne-a spus că nu poate comenta situaţia creditului acordat grupului Mediafax, atâta vreme cât compania se află în insolvenţă.
Anul trecut, portofoliul de credite al băncii s-a majorat cu 13%, ajungând la aproximativ 11,2 miliarde lei, faţă de 9,87 miliarde lei, în 2013, creşterea fiind influenţată de dezvoltarea activităţii pe toate segmentele de clienţi, cu o contribuţie echilibrată a acestora, după cum au spus reprezentanţii băncii. Cota de piaţă în creditare a crescut la 4,8%, de la 4,1%.
Veniturile au crescut cu 4%, ajungând la 918 milioane lei, raportul costuri/venituri păstrându-se relativ stabil, la 55% în 2014, faţă de 54% în anul anterior.
La finele anului trecut, ING Bank avea 938.000 de clienţi, pe segmentul de retail. Numărul clienţilor retail activi a crescut cu 9%, pe segmentul IMM creşterea fiind de 46%.
Fondurile atrase au crescut cu 8%, la 14.019 milioane de lei.
Banca a anunţat că îşi menţine şi pentru acest an strategia de creditare pentru persoane fizice, oferind credite ipotecare doar în moneda naţională. Totodată, instituţia financiară intenţionează să crească numărul de clienţi, în special pe segmentul de salarii încasate prin ING, dar şi pe sectorul de IMM, în timp ce pentru segmentul de companii mari are ca obiectiv consolidarea şi aprofundarea relaţiilor comerciale.
Domnul Szczurek a subliniat că nu va extinde reţeaua de agenţii, însă nu exclude o "mişcare naturală", prin relocarea unor agenţii în funcţie de necesităţi.