MOL România a investit aproximativ 200 de milioane de dolari în extinderea organică şi modernizarea reţelei de retail şi a sistemului logistic, în cei 25 de ani de la deschiderea primei staţii de carburanţi pe piaţa noastră, a anunţat compania, într-un comunicat de presă. Acesta subliniază că, în plus de aceste investiţii, a achiziţionat doi jucători din piaţă - Shell (în 2004) şi Eni/Agip (în 2014) - în cadrul unui plan coerent de dezvoltare pe termen lung.
MOL România îşi deserveşte astăzi clienţii printr-o reţea extinsă de 234 de staţii de servicii, două depozite de carburanţi la Giurgiu şi Tileagd, un terminal GPL la Tileagd, divizii de lubrifianţi şi produse petrochimice şi un portofoliu extins de produse şi servicii dedicate persoanelor fizice şi companiilor. Lanţul de benzinării angajează direct peste 250 de oameni în sediile administrative, în timp ce peste 2.700 de persoane lucrează în staţiile de servicii din întreaga ţară.
Compania se află în plin proces de transformare dintr-un retailer de produse petrochimice într-un furnizor de servicii complete pentru clienţii aflaţi în mişcare, în linie cu schimbările în comportamentul consumatorilor şi cu strategia de dezvoltare a Grupului MOL.
Camelia Ene, CEO & Country Chairman al MOL România, a declarat: "MOL România a crescut în cei 25 de ani alături de economia românească, la a cărei dezvoltare a contribuit. (...) Compania a beneficiat în tot acest timp de sprijinul puternic al Grupului MOL şi de munca dedicată a unei echipe solide de profesionişti, datorită cărora strategia de dezvoltare pe termen lung a fost pusă în practică cu succes".
Operaţiunile şi piaţa din România reprezintă un pilon foarte important pentru Grupul MOL, care încă mai vede oportunităţi de dezvoltare şi creştere în ţara noastră, după cum susţine Peter Ratatics, Vicepreşedinte Executiv, Consumer Services, MOL Group.
Viziunea MOL pentru următorii zece ani este ca staţiile de alimentare să devină staţii de servicii integrate pentru persoanele aflate în mişcare, fie că vorbim despre cumpărături alimentare, de cafea sau de încărcarea maşinilor electrice, mai arată comunicatul citat. Acesta menţionează că deja compania a început procesul de transformare, iar obiectivul ei principal este să ţină pasul cu inovaţia şi să devină prima alegere a clienţilor aflaţi în mişcare.
Strategia de dezvoltare a MOL România este concentrată pe trei piloni principali, în linie cu strategia Grupului MOL - Digitalizare, Dezvoltare şi Diversificare. Compania de la noi şi-a propus să-şi dezvolte în continuare sistemul logistic şi reţeaua de staţii la nivel naţional, concomitent cu diversificarea produselor şi serviciilor din portofoliu.
Documentul citat informează: "MOL România a introdus, de-a lungul timpului, noi concepte de retail, precum conceptul gastronomic Fresh Corner lansat în 2015, şi a început dezvoltarea de servicii în sectorul electromobilităţii din 2017, prin lansarea MOL Plugee. Serviciile de încărcare a maşinilor electrice, dezvoltate prin proiectul pan-european NEXT-E şi din surse proprii, sunt disponibile în acest moment în 20 de staţii MOL România.
Totodată, clienţii beneficiază de o gamă extinsă de servicii şi programe: programul de loialitate MultiBonus, servicii de spălătorie auto, transfer de bani, plata taxelor de drum pentru România şi Ungaria, servicii de reciclare a uleiului uzat.
MultiBonus este primul program de loialitate de pe piaţa locală de petrol şi gaze, fiind lansat în România în 2005. Datorită implementării de succes, baza de clienţi loiali a crescut, de-a lungul timpului, de patru ori.
Fresh Corner, un concept gastronomic care adresează nevoia consumatorilor de produse alimentare proaspete şi cafea proaspăt preparată, a fost foarte bine primit de consumatori. MOL a vândut peste 19 milioane de cafele Fresh Corner de la lansarea programului în 2015 şi până în prezent".
Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o forţă de lucru formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 13 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de 1.933 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, dintre care 234 în România.