azitis.com, platforma de licitaţii complet digitalizate a bunurilor provenite din situaţii de dificultate, a înregistrat vânzări de aproape 20 milioane de euro iar numărul licitaţiilor desfăşurate a depăşit 600 în doar 10 luni de la lansare. Cele 350 de bunuri disponibile pe platformă sunt împărţite în 11 categorii, de la terenuri, utilaje, până la afaceri la cheie şi însumează o valoare totală de peste 40 de milioane de euro. Toate activele înscrise pe marketplace reprezintă oportunităţi de achiziţii pentru persoane fizice şi juridice, fiind vândute de companii în insolvenţă, faliment sau care se confruntă cu diverse situaţii de executare silită, ori de lichidare voluntară de portofolii.
"Obiectivul nostru a fost să facem vânzări de cinci milioane de euro în 2024, însă am depăşit deja 20 de milioane de euro şi suntem în creştere. Avantajul acestui tip de platformă, care digitalizează complet procesul de achiziţii a bunurilor provenite din distress, este că oferă tuturor, la orice oră şi din orice loc, acces la licitaţii transparente şi sigure. Cumpărătorul nu mai are nevoie de cunoştinţe de specialitate, dosare cu şină şi caiete de sarcini, iar vânzătorii scapă de întreaga gestiune a procesului, în mod gratuit. E nevoie doar de internet şi de maximum trei minute pentru cont, garanţie şi plasarea ofertei", a declarat Vasile Godîncă-Herlea, CEO azitis.com.
"Tocmai am încheiat prima campanie de vânzări pentru bunurile societăţii Hidroconstrucţia SA, aflată în insolvenţă. Pentru cele 29 de bunuri s-au înscris 171 de participanţi. Am vândut 20 dintre ele, toate peste valoarea de piaţă - cele mai atractive fiind, ca de obicei, cele cu potenţial de dezvoltare imobiliară. Un alt exemplu e un teren din Floreşti, judeţul Cluj, care s-a vândut la 388% din valoarea de piaţă. La această licitaţie au fost plasate în total 144 de oferte şi au participat 16 investitori - o dinamică unică în domeniul vânzărilor în distress", mai spune Falvius Drăghici, COO azitis.com.
Platforma azitis.com afişează preţul de pornire pentru fiecare bun listat, însă lucrează cu noţiunea de preţ de rezervă, adică preţul stabilit şi aşteptat de către vânzător a se obţine în licitaţie, care este confidenţial şi sub care bunul nu se poate vinde. Licitaţiile se desfăşoară exclusiv online, durează între 7 şi 14 zile şi permit participarea celor interesaţi indiferent de ora şi locul unde se află. Cumpărătorii au acces la condiţiile de vânzare în avans, inclusiv în ceea ce priveşte descrierea detaliată a bunurilor şi documentarea în imagini. Acestea se pot inspecta, iar dacă nu corespund descrierii, cumpărătorii beneficiază de protecţie.
azitis.com listează momentan peste 350 de bunuri, împărţite în 11 categorii: terenuri, construcţii, transporturi, utilaje, stocuri, deşeuri, mobilier, birotică/IT, afaceri la cheie, echipamente şi instalaţii şi diverse - unde, în acest moment, e încărcat un stoc de vinuri în valoare totală de 11.000 euro. Cel mai scump bun vândut până acum e o proprietate industrială situată în situată în Baciu, Cluj-Napoca - 2.653.000 euro. Cel mai repede se vând autoturismele şi utilajele de construcţii, iar cel mai căutat activ conform numărului de vizualizări eun autoturism marca Jaguar, care are peste 26.000 vizualizări, cu preţul de pornire stabilit la 9250 euro. În acest moment, cel mai valoros bun de pe platformă e un ansamblu de cămine de nefamilişti, fiecare pornind de la 2,8 milioane de euro. Până la finalul anului 2024, compania îşi propune să listeze bunuri de peste 50 milioane de euro.
Peste 600 de licitaţii au fost susţinute pe azitis.com în ultimele 10 luni, din care 150 au fost şi câştigate. Media lunară a utilizatorilor unici a depăşit 35.000 şi cumpărătorii au creat deja aproape 4000 de conturi, din care 3200 sunt persoane fizice.
Vasile Godîncă-Herlea a mai declarat: "Activele provenite din diverse stări de dificultate trec printr-un proces de reconversie, plecând de la o condiţie de subutilizare şi ajungând la o utilitate economică optimă sau superioară; practic, dobândesc o nouă viaţă prin platforma noastră. Faptul că oricine are acum acces la aceste bunuri cu preţuri speciale schimbă paradigma vânzărilor în industria de distress iar creşterea interesului faţă de cel mai mare portofoliu de oportunităţi se vede în cifre.
Până la acest moment, investiţia în platformă se apropie de 1 milion de euro şi compania preconizează venituri de 500.000 de euro la finalul anului 2024, ajungând la break-even operaţional. Pentru anul 2025, se estimează venituri de cel puţin 1 milion de euro în urma vânzării a 40% din bunurile listate, a căror valoare va depăşi 100 milioane euro. Pe termen lung, compania îşi propune să acopere întreagă piaţă de distress, listând bunuri provenite din insolvenţă, executări silite şi portofolii în lichidizare ale companiilor sănătoase sau ale băncilor. Obiectivele includ dezvoltarea şi extinderea pe piaţa regională din CEE şi crearea unui IFN care să ofere soluţii de finanţare pe termen scurt pentru cei care achiziţionează active."