La Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), activitatea de primire la ghişeu şi prin SFEI (Sistem Formulare Electronice Inteligente) a cererilor de înregistrare în registrul comerţului (înmatriculări, menţiuni, radieri, depuneri şi/sau menţionări acte etc.), mai puţin verificare de disponibilitate şi/sau rezervare denumire firmă, emblemă, verificare de unicitate sediu social şi asociat unic, se suspendă în perioada 30 ianuarie - 3 februarie, se arată într-un comunicat ONRC. În această perioadă nu se soluţionează nicio cerere de înregistrare în Registrul Comerţului. Cererile se primesc în regim de corespondenţă (prin poştă), în registratura generală a ONRC, urmând să fie înregistrate în registrul comerţului începând cu data de 6 februarie, pe un nou sistem informatic, eşalonat, în funcţie de data primirii în registratura generală, dar nu mai târziu de 10 februarie. Toate cererile de înregistrare în registrul comerţului primite prin corespondenţă în perioada 26 ianuarie - 3 februarie vor fi prelucrate pe noul sistem informatic, începând cu 6 februarie.
Solicitanţii vor fi înştiinţaţi de ONRC prin e-mail, fax sau corespondenţă poştală, cu privire la modalitatea de achitare a taxelor şi tarifelor aferente, de rezolvare a observaţiile formulate, dacă este cazul, şi asupra numerelor de înregistrare, a termenelor de soluţionare şi eliberare acordate. În legătură cu furnizarea de informaţii din registrul comerţului (informaţii punctuale, informaţii statistice, certificate constatatoare) şi eliberarea de copii certificate, ONRC informează că se vor derula normal.
• ONRC va avea de luna viitoare un nou sistem informatic, finanţat din fonduri europene
Activitatea de înregistrare în Registrul Comerţului se va desfăşura din 6 februarie pe un nou sistem informatic integrat, realizat în cadrul unui proiect finanţat din fonduri europene în cadrul Programului Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice", se arată într-un comunicat postat pe pagina de internet a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). Potrivit documentului, până la data de 25 ianuarie, activitatea de primire şi înregistrare a cererilor de înregistrare în registrul comerţului se desfăşoară normal.
Prin excepţie, în perioada 20-25 ianuarie, pentru cererile de înregistrare depuse în acest interval, dar şi pentru cererile depuse anterior datei de 20 ianuarie şi care au un prim termen de soluţionare după această dată, se acordă un singur termen de amânare, de cel mult două zile.
Data de 26 ianuarie este ultima zi de soluţionare a cererilor de înregistrare amânate, depuse la oficiul registrului comerţului până la data de 25 ianuarie. După caz, în mod excepţional, 26 ianuarie poate fi termenul de soluţionare a cererilor înregistrate până la data de 18 ianuarie inclusiv şi care au deja un termen de amânare după data de 27 ianuarie, termen ce se preschimbă din oficiu. Rezoluţiile de preschimbare a termenelor de amânare acordate după data de 27 ianuarie vor fi aduse la cunoştinţa solicitanţilor prin afişarea pe website-ul www.onrc.ro (secţiunea "rezoluţii de amânare") şi prin transmiterea pe e-mail, fax, corespondenţă, după caz. Noile termene de soluţionare şi eliberare pot fi vizualizate şi pe website-ul www.onrc.ro (serviciul "stadiu dosar"). Verificările preliminare cererilor de înregistrare (verificare disponibilitate şi/sau rezervare denumire firmă, emblemă, verificare unicitate sediu social, asociat unic) se vor primi până la data de 27 ianuarie.
Serviciul RECOM on-line şi portalul de servicii al ONRC (http://portal.onrc.ro) vor fi funcţionale începând cu 7 februarie, iar activitatea de primire a cererilor de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului se va desfăşura normal din 6 februarie.