Facebook continuă să înregistreze creşteri ale veniturilor şi numărului de utilizatori, în pofida faptului că a primit două sancţiuni de mai multe milioane dolari în aceeaşi zi şi că are deschise o serie de investigaţii de către reglementatori, a anunţat compania, citată de agenţia EFE.
Compania, condusă de Mark Zuckerberg, a câştigat în perioada ianuarie-iunie 2019, 5,045 miliarde dolari, cu 50% mai puţin faţă de cele 10,093 miliarde dolari profit în perioada similară din 2018, dar, pe de altă parte, încasările au crescut cu 26,85%, până la 31,963 miliarde dolari, iar numărului de utilizatori activi lunar s-a majorat până la 2,41 miliarde.
Motivul pentru care profitul a scăzut în pofida acestei creşteri a veniturilor şi utilizatorilor trebuie căutat în sancţiunile reglementatorilor - cea mai mare dintre acestea anunţată miercuri, de 5 miliarde dolari, pe care Facebook le-a preconizat şi au fost prevăzute în conturi, scrie EFE.
Miercuri, Comisia Federală pentru Comerţ a SUA (FTC) a anunţat o amendă de 5 miliarde dolari pentru proasta gestionare a datelor private ale utilizatorilor, cea mai mare impusă vreodată unei companii de tehnologie, şi, la rândul său, Comisia pentru Piaţa de valori (SEC) a anunţat o amendă de 100 milioane dolari.
În plus, compania a profitat de prezentarea rezultatelor pentru a confirma ceva ce se specula încă de marţi, când s-a anunţat ancheta şi anume că este una dintre firmele de tehnologie investigate de către Departamentul de Justiţie al SUA pentru presupuse practici de monopol.
În paralel, Facebook este subiectul unei alte investigaţii antimonopol a FTC, a explicat compania, motiv pentru care noi sancţiuni apar drept o posibilitate reală la orizont.
În pofida acestora şi a multiplelor scandaluri care în ultimii ani au afectat imaginea sa în presă şi în rândul unor utilizatori, afacerea Facebook continuă să aibă un parcurs bun şi nu numai că adaugă noi utilizatori, ci şi cei deja existenţi petrec mai mult timp sau desfăşoară mai multe activităţi în reţeaua de socializare.
Luni s-a anunţat că utilizatorii sunt tot mai activi pe Facebook, ceea ce s-a văzut în creşterea atât a like-urilor cât şi a click-urilor pe anunţuri, conform ultimelor date ale Audience Insights, instrumentul creat de reţeaua de socializare cu scopul de a fi cunoscute obiceiurile internauţilor.